آنفلوآنزا جان مردم را تهدید می نماید ، فوت 37 بیمار

به گزارش جعبه مهر، آنفلوآنزا در حالی تا امروز جان 37 نفر را گرفته و شیوع آن از سال های گذشته شدیدتر است که به گفته استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسن این بیماری به اندازه کافی در دسترس مردم قرار ندارد.

آنفلوآنزا جان مردم را تهدید می نماید ، فوت 37 بیمار

به گزارش خبرنگاران، پاییز سال جاری از همان هفته های نخست، در کنار زیبایی های این فصل و البته سرمای زودرس، با دردسرهای آنفلوآنزا برای مردم همراه شده است و به گفته مسئولان تعدادی از هم وطنانمان نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

  • 37 نفر فوت شده اند

دکتر مینو محرز استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تاکید بر اهمیت این موضوع به ایلنا گفت: اخیرا جراح 43 ساله قلب ما در بیمارستان امام خمینی(ره) به دلیل آنفلوآنزا فوت کرد. دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین شرایط آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: سال جاری برخلاف سال های گذشته موج آنفلوآنزا یک ماه زودتر شروع شد. هر سال در اواخر آبان و آذر شاهد شروع موج آن بودیم، اما سال جاری از هفته دوم مهرماه شیوع پیدا کرد.

وی ادامه داد: سال جاری بروز و شیوع آنفلوآنزا نسبت به سال های گذشته چند تفاوت دارد. یکی اینکه میزان سرعت شیوع این بیماری بسیار شدید شد. همچنین، سال جاری ویروس H1N1 که شدت بیماری آن مقداری بیشتر است، سهم بیشتری را در شیوع آنفلوآنزا به خود اختصاص داد. معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار فوتی ها بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا را از ابتدای سال تاکنون حدود 37 مورد اعلام نمود.

  • همه باید واکسن بزنند؟

رئیسی درباره تزریق واکسن آنفلوانزا نیز گفت: تاکید می کنم که تزریق واکسن آنفلوآنزا احتیاج نیست، مگر برای گروه های در معرض خطر شامل مادران باردار، افراد مسن، مبتلایان به سرطان یا بیمارهای مزمن تنفسی، قلبی و کلیوی و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند.

وی اضافه کرد: آمار ما نشان می دهد افرادی که ابتلا به آنفلوآنزا باعث بستری آنها در بیمارستان یا منجر به فوتشان شده است، افرادی بوده اند که حتما یک بیماری زمینه ای داشتند. بیشترین بیماری های زمینه ای در این افراد بیماری های مزمن تنفسی و قلبی بوده است.

از سوی دیگر، محرز نیز درباره موجودی واکسن آنفلوآنزا در کشور و این که آیا امکان کنترل این بیماری وجود دارد یا خیر، بیان نمود: اوایل فصل یک سری واکسن وارد شد، اما الان کمبود آن محرز است، زیرا بیمار به ما مراجعه می نماید و می گوید که دارو نیست یا پیدا نمی گردد.

استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دولت توان مالی آن را ندارد که همه افراد را به صورت رایگان واکسیناسینه کند. افراد می توانند واکسن را از داروخانه ها تهیه و تزریق نمایند. در کشورهایی که اوضاع مالی خوبی دارند، به همه افراد 6 ماه به بالا واکسن زده می گردد، ولی ما این امکان را در ایران نداریم. برای گروه های حساس دولت واکسن تهیه می نماید و برای باقی افراد توصیه می گردد که به واکسیناسیون اقدام نمایند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4026

به "آنفلوآنزا جان مردم را تهدید می نماید ، فوت 37 بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوآنزا جان مردم را تهدید می نماید ، فوت 37 بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید