آیا تسلیت ساده مسئولان، خبرنگاران جانباخته را زنده می نماید؟، حق خواهانی که کسی به فکر تحقق حقوق آن ها نیست

به گزارش جعبه مهر، در میان مسئولان طی سالهای اخیر تا کنون فردی که با جدیت و از سر وظیفه پیگیر تحقق حق و حقوق واقعی خبرنگاران بوده باشد وجود نداشته است.

آیا تسلیت ساده مسئولان، خبرنگاران جانباخته را زنده می نماید؟، حق خواهانی که کسی به فکر تحقق حقوق آن ها نیست

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- حادثه تلخ و تأسف بار تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست که عصر روز چهارشنبه دوم تیر ماه امسال در شهرستان آذرباییجان غربی رخ داد، نخستین حادثه ای نیست که افراد تاثیر گذار جامعه را به کام مرگ می فرستد.

انتشار این خبر برای خبرنگاران و اهالی رسانه که از سختی ها و مشقت های این شغل پر دردسر به طور کامل آگاهی دارند، دردی مضاعف است و داغی است که تا ابد فراموش نخواهد شد.

کسانی در این حادثه جانکاه چشم از زندگی بستند دو دختر جوان و سرشار از انگیزه و دارای هدف های والایی بودند که در راه اعتلای خبر و خبر رسانی به مردم همیشه کوشش می کردند و امروز خبر مرگ و جان باختن آن ها در عمق ناباوری و اکراه همکارانشان، در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است.

قشر زحمتکش خبرنگار از جمله گروههای فعال و موثر در جامعه ایران به تعداد می فرایند و علی رغم وجود محدودیت های مختلفی که در بسیاری از مواقع از طرف مسئولان و مدیران با آن روبرو می شوند، باز هم به ازای دریافت و انتشار خبری درست و مستند گاهی با جان خود هم بازی می نمایند.

در میان مسئولان طی سالهای اخیر تا کنون فردی که با جدیت و از سر وظیفه پیگیر تحقق حق و حقوق واقعی خبرنگاران بوده باشد وجود نداشته است و تکریم و احترام خبرنگاران در اغلب مواقع، به دو مناسبت روز خبرنگار و روزهای سرانجامی سال ختم می گردد.

دردسرهای حرفه خبرنگاری در همه جای جهان زیاد است و این مشقت های بی سرانجام بر کسی پوشیده نیست اما آنچه تحمل رنج و بلای این شغل پر حاشیه را برای خبرنگاران کمی آسان می نماید، همراهی مسئولان و جلوگیری از سنگ اندازی در راه رسیدن به پاسخ برای پرسش های خبرنگاران در صندلی مطالبه گران عمومی است.

هنوز داغ دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات که 5 دی ماه سال 97 در حادثه ای دلخراش جان خود را از دست دادند تازه است و حالا هم دو تن از خبرنگاران جوان در اثر سهل انگاری عده ای از مسئولان قربانی شده اند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام اینکه 21 نفر در این حادثه مصدوم شده اند، از انتقال حادثه دیدگان این اتفاق ناگوار به مراکز درمانی خبر داده و شرایط چهار نفر از مجروحین را وخیم گزارش نموده است.

سرهنگ پاکدل فرمانده انتظامی نقده در تبادل نظر با خبرنگاران، نقص فنی را علت این حادثه دانسته است و گفته است که ترمز اتوبوس در هنگام حادثه با مشکل رو به رو شده و به همین علت این واقعه اتفاق افتاده است.

بهتر نیست نظارت آقایان مسئول مثل زمانی که خود قصد بازدید ساده از یک نمایشگاه در چند قدمی پاستور و سایر دفاتر کاری خود را دارند، به تامین امنیت جانی خبرنگاران به اسم طلایه داران آگاهی و خبر رسانی هم فکر نمایند؟

بیش از صدها خبرنگار تا کنون به علت افشای فساد بعضی از مسئولان دادگاهی شده اند و دهها خبرنگار هم با شکایت رسمی آن ها زندگی پشت میله های زندان را هم تجربه نموده اند و این در حالی است که این قشر زحمتکش که عاشقانه کار خود را در ازای دریافت کمترین حقوق انجام می دهند، باید از آزادی کافی برای تهیه خبر و گزارش برخوردار باشند.

شناسایی و برخورد قاطعانه با مقصران این حادثه تلخ کمترین کاری است که مسئولان باید در کوتاهترین زمان ممکن آن را انجام داده و در نهایت گزارش اقدامات خود را به اصحاب رسانه و خبرنگاران که در داغ همکاران خود به سر می برند ارائه دهند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10477

به "آیا تسلیت ساده مسئولان، خبرنگاران جانباخته را زنده می نماید؟، حق خواهانی که کسی به فکر تحقق حقوق آن ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تسلیت ساده مسئولان، خبرنگاران جانباخته را زنده می نماید؟، حق خواهانی که کسی به فکر تحقق حقوق آن ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید