ابداع لباس هوشمند با قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای

به گزارش جعبه مهر، پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور، لباس هوشمندی ابداع کرده اند که می تواند امکان اتصال به بلوتوث و وای فای را برای کاربر فراهم کند.

ابداع لباس هوشمند با قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از بیزینس اینسایدر، ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت ها و حسگرهای هوشمندی که ضربان قلب را بررسی می کنند، در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.

این ابزار برای افرادی که نگران سلامت و تناسب اندام خود هستند، بسیار ارزشمند هستند اما به نظر می رسد پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور(NUS)، فناوری های پوشیدنی را به سطح کاملا جدیدی انتقال داده اند.

با پیشرفت سریع فناوری های پوشیدنی و افزایش کمال داده هایی که آنها انتقال می دهند، نیاز به ابداع روشی برای اتصال یکپارچه و کارآمد این دستگاهها برای همه به خصوص کسانی که همزمان از بیش از یک دستگاه استفاده می کنند، به موضوع مهمی تبدیل شده است.

پژوهشگران در پروژه خود، لباس های هوشمندی ابداع کردند که می توانند کاربر را به یک صفحه مدار انسانی تبدیل کنند و اتصال بین دستگاه های پوشیدنی او را افزایش دهند.

جان هو(John Ho)، استادیار دانشگاه ملی سنگاپور و سرپرست این پروژه گفت: گروه پژوهشی ما، یک بافت هوشمند ابداع کرده است که می تواند امواج رادیویی مانند بلوتوث و وای فای را روی سطح لباس هدایت کند.

بافت رسانای این لباس می تواند یک شبکه حسگر بی سیم تشکیل دهد که موجب می شود ابزار بتوانند به انتقال داده ها با سیگنالی بپردازند که 1000 بار قوی تر از فناوری های معمول است

امواج رادیویی بلوتوث و وای فای که تقریبا همه حسگرهای بدنی برای اتصال به تلفن های همراه و ابزار الکترونیکی پوشیدنی از آنها استفاده می کنند، معمولا هنگام انتشار، از همه جهت ها خارج می شوند و به از دست رفتن بیشتر انرژی می انجامند. نتیجه این شرایط، کاهش چشمگیر کارآیی ابزار پوشیدنی به دلیل مصرف بیشتر باتری آن است که فقط برای برقراری ارتباط با ابزار دیگر صورت می گیرد.

ماده مورد استفاده در این لباس، از الیاف فولاد ضد زنگ ساخته شده که با دوختن یا چسب پارچه، به سطح بیرونی لباس متصل می شوند. قسمت داخلی این لباس نیز از نوارهای رسانای بی سیم تشکیل شده است.

دکتر لی پیو مان(Lee Pui Mun)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نوارهای بیرونی لباس، مانند مسیری برای امواج سطحی عمل می کنند تا آنها را به صورت بی سیم در اطراف بدن بگرداند؛ در حالی که نوارهای داخلی لباس، از انتشار سیگنال به سوی بدن کاربر پیشگیری می کنند.

بدین ترتیب، انرژی بیشتری از سیگنال ها در بدن متمرکز می شود و به همه جهت ها نمی رود؛ در نتیجه تجهیزات الکترونیکی که در مجاورت این نوارها قرار دارند، انرژی کمتری را به کار می برند و می توانند سیگنال های ضعیف تر را شناسایی کنند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4776

به "ابداع لباس هوشمند با قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع لباس هوشمند با قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید