اختصاص 1500 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در اردبیل

به گزارش جعبه مهر، معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک گفت: سال جاری از محل اعتبارات خشکسالی یک هزار و 500 میلیارد تومان برای برطرف خشکسالی اردبیل در نظر گرفته شده است.

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در اردبیل

به گزارش خبرنگاران اردبیل علیمراد اکبری در بازدید از طرح های کشاورزی خلخال گفت: برنامه ریزی در راستای رفع مسائل خشکسالی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت های بالقوه کشاورزی جزو اولویت های اساسی است و به همین منظور تا به امروز در این زمینه اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 9 سد در شهرستان های خلخال و کوثر بلاتکلیف است، اعلام کرد: با وجود 22 سد فرسایشی در استان اردبیل، سال جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان برای رفع خشکسالی استان تأمین منابع شده که بی شک بخش عمده ای از مسائل این حوزه رفع سازی خواهد شد.

معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک گفت: با توجه به شرایط خشکسالی در کشور و استان اردبیل احتیاج است در این زمینه اقدامات اساسی و حائز اهمیتی را مسئولان و دستگاه های مربوطه پیاده سازی نمایند تا بتوانیم طرح های نیمه تمام را هر چه سریع تر به اتمام رسانده و با تکمیل سد های نیمه تمام مسائل به حداقل می رسد.

اکبری توضیح داد: سال جاری 15 هزار هکتاراز اراضی استان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد در حالی که این میزان در سال های گذشته بسیار کم تر بود که این مسئله گواه این است که در راستای توسعه آبیاری مدرن گام های اساسی و خوبی برداشته شده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10314

به "اختصاص 1500 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1500 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید