ادامه گلایه مندی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان از عدم پرداخت حقوقشان

به گزارش جعبه مهر، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان از نارضایتی کارگران طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان خبر داد و گفت: کارگران شرکت جهاد نصر همدان از بهمن ماه سال گذشته پیروز به دریافت حقوق خود نشده اند.

ادامه گلایه مندی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان از عدم پرداخت حقوقشان

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در خصوص نارضایتی کارگران طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان گفت: شرکت جهاد نصر همدان یکی از شرکت های پیمانکار فاز دوم پروژه آبرسانی به دشت سیستان می باشد که پرسنل و کارگرانش از بهمن ماه سال گذشته پیروز به دریافت حقوق خود نشده و سهم آن ها از بودجه میلیاردی این طرح، تنها سفره خالی و شرمندگی درمقابل خانواده هایشان است.

کمالی اضافه کرد: این موضوع طی ماه های اخیر موجب افزایش اعتراضات و گلایه مندی های این کارگران و تجمعاتی در مقابل ساختمان جهادکشاورزی زابل و حتی مقابل رئیس مجلس نیز شد. پس از آن، نیکبختف رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در حضور قالیباف قول پرداخت حقوق این کارگران را داد؛ ولی بعد از گذشته 3 هفته با فشار های بسیار تنها نیمی از حقوق 9 ماهه عقب افتاده این کارگران پرداخت شد و جهاد کشاورزی از پرداخت باقی حقوق شانه خالی کرد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: به گفته کارگران این طرح مهندس نیکبخت درپاسخ سوالشان درخصوص دلیل عدم پرداخت کامل حقوق گفته که ما تعهدی در قبال باقی پول نداریم و جهادکشاورزی همین مقدار پول را باید به کارگردان پرداخت میکرد و اگر شما مدعی هستید باقی پول را باید از اداره کار بگیرید.

وی اضافه کرد: ناراحتی کارگران دراین خصوص به حدی رسیده است که یکی از آن ها گفته هیچکس در استان به داد ما نمی رسد. کل حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت برابر با حقوق و خوراک یک ماه مهندسانی ست که میلیاردی پول گرفتند. درصورتی که نه در صحنه حاضر بودند و نه طرح را به شکل مناسبی تحویل دادند. اینجا هم حق کارگرانی پایمال می شود که حامی ندارند و سفرهایشان خالی شده و کمرشان در برابر قرض ها و مسائل شکسته است. هزاران میلیارد پول و سرمایه به این طرح تزریق شد، ولی سهم ما که در گرم ترین آفتاب و سردترین زمستان در این طرح بیل زدیم و زحمت کشیدیم تنها شرمندگی در مقابل خانواده هایمان بوده است. بنده به نمایندگی از تمامی کارگران و پرسنل این شرکت خواهشمندم سریعا به مشکل این کارگران رسیدگی کنید، چون دیگر کارد به استخوانمان رسیده است.

کمالی در خاتمه تاکید کرد: مانند دفعات قبل مجددا خواهشمندیم، یکبار برای همیشه تکلیف طرح آبرسانی به دشت سیستان که ابهامات زیادی در ابعاد مختلف اعم از فنی و مالی دارد، تعیین کنید تا بیش از این شاهد اعتراضات، تجمعات و درنتیجه دلسردی مردم و سوء استفاده رسانه های معاند نباشیم، که این نیازمند رسیدگی جدی دستگاه قضا می باشد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8081

به "ادامه گلایه مندی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان از عدم پرداخت حقوقشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه گلایه مندی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان از عدم پرداخت حقوقشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید