ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد

به گزارش جعبه مهر، ارتش تحت امر دولت وفاق ملی لیبی، بعد از درگیری با شبه نظامیان وابسته به فرمانده نیروهای شرق لیبی شهرکی را در جنوب شهر طرابلس آزاد کردند.

ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت وفاق ملی لیبی خاطرنشان کرد که نیروها و ارتش تحت امر این دولت پیروز به سیطره بر یک شهرک در جنوب پایتخت این کشور شده اند.

شبکه تلویزیونی فبرایر لیبی به نقل از سرهنگ خلبان محمد قنونو، سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی امروز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای تحت امر دولت مذکور شهرک مذکور را به طور کامل آزاد نموده اند.

به گفته وی، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج امروز پیروز شدند با طرد نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، کودتاچی و فرمانده نیروهای شرق لیبی، این شهرک را که در جنوب شهر غربان هست، به دست بگیرند.

این دومین دستاورد نظامی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در برابر نیروهای ژنرال حفتر است که نزدیک به یک ماه پیش خاطرنشان کرد که حاکم لیبی است و این دولت را که برآمده از توافق جریان های سیاسی با نظارت و حمایت سازمان ملل در سال 2015 است، قبول ندارد.

نیروهای دولت وفاق ملی این هفته با یاری مستشاری و تسلیحاتی ترکیه پیروز شدند پایگاه الوطیه را در غرب لیبی که مورد استفاده نیروهای حفتر بود، پس بگیرند.

حفتر 15 فروردین سال گذشته طی نطقی، شروع عملیات نظامی برای اشغال شهر طرابلس را که مقر و پایتخت دولت وفاق ملی است، صادر کرد. او طی این مدت نتوانست به هدف خود برسد و شهرک ها و فرودگاه های اطراف طرابلس یکی پس از دیگری به دست نیروهای وفاق ملی می افتد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6246

به "ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید