ارتش پاکستان یک پهپاد جاسوسی دیگر هند را ساقط کرد

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی ارتش پاکستان از هدف قرار دریافت یک پهپاد جاسوسی دیگر هند در نزدیک خط کنترل مرزی دو کشور اطلاع داد.

ارتش پاکستان یک پهپاد جاسوسی دیگر هند را ساقط کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان از سرنگونی یک پهپاد دیگر هندی در نزدیک خط کنترل مرزی دو کشور اطلاع داد.

وی توضیح داد: این نهمین پهپاد جاسوسی هند است که طی سال میلادی جاری توسط ارتش پاکستان هدف قرار گرفته و ساقط می گردد.

بابر افتخار گفت: پهپاد جاسوسی هند حریم پاکستان را نقض نموده و 850 متر وارد خاک اسلام آباد شده بود.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: رفتار هند در مرزها زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی است و این کشور پاسخ کوبنده ای از ارتش پاکستان دریافت خواهد نمود.

وی اضافه کرد: طی ماه های اخیر بارها کاردار سفارت هند به دلیل نقض تمامیت ارضی پاکستان توسط ارتش این کشور به وزارت خارجه اسلام آباد احضار شده ولی تغییری در رفتار دولتمردان دهلی نو مشاهده نمی گردد.

لازم به ذکر است هند و پاکستان تا سال 1947 یک کشور واحد بودند و از این سال مسلمانان با عدم پذیرش قرار دریافت تحت سلطه هندوها کشوری جداگانه به نام پاکستان تشکیل دادند.

از بدو تاسیس پاکستان و به دلیل شرارت های روباه پیر استعمار در نحوه مرز بندی تنش های جدی مانند اختلاف بر سر مسئله کشمیر وجود دارد.

با روی کار آمدن دولت عمران خان در پاکستان تصور بر این بود که او بتواند برای چالش های تاریخی دو کشور راه حلی پیدا کند ولی انتخاب مجدد مودی در هند باعث شد این برآورد ها به حقیقت مبدل نگردد.

سیاست های دولت دهلی نو علیه مسلمانان کشمیری تنش میان پاکستان و هند را به شدت افزایش داده و در مرزهای دو کشور درگیری های مختلفی گزارش می گردد.

.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6550

به "ارتش پاکستان یک پهپاد جاسوسی دیگر هند را ساقط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش پاکستان یک پهپاد جاسوسی دیگر هند را ساقط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید