با این وسیله های ساده برای بچه ها بازی بسازید

به گزارش جعبه مهر، با چند وسیله ساده در خانه برای بچه ها 4 سال به بالای خود بازی های هیجان انگیز بسازید.

با این وسیله های ساده برای بچه ها بازی بسازید

به گزارش، ساخت بازی های مهیج برای بچه ها در خانه، علاوه بر اینکه آن ها را پویا و پرانرژی نگه می دارد، ماندن در خانه و گذراندن اوقات فراغت را برایشان فرحبخش می کند. با چند وسیله ساده در خانه برای بچه ها 4 سال به بالای خود بازی های هیجان انگیز بسازید.

فوتبال دستی پیر و جوان ندارد، همه عاشق آن هستند. شما می توانید با چند وسیله ساده یک فوتبال دستی کوچک برای کودکتان درست کنید. ابتدا باید یک کارتن مستطیل شکل داشته باشید از کف به اندازه 15 سانتی متر بدنه کارتن را ببرید تا فرم زمین بازی را در آورده باشید. کف کارتن را با چسب حسابی محکم کنید و با کاغذ رنگی سبز بپوشانید. حواستان باشد که کف کارتن زمین فوتبال شماست پس باید صاف باشد می توانید با قرار دادن یک تکه مقوا کف آن را کامل بپوشانید. دو سمت کارتن را با ابزار به اندازه دروازه ببرید، حواستان باشد از سمت پایین هیچ لبه ای باقی نماند که مانع از رفتن توپ به دروازه می شود. حالا به 12 بازیکن نیاز دارید. گیره رخت آویز بهترین انتخاب است. عرض کارتن یا همان زمین بازی را اندازه بگیرید و 6 میله چوبی یا پلاستیکی به اندازه آن با 20 سانتی متر اضافه تهیه کنید. 20 سانتی متر اضافه برای در دست دریافت و هدایت بازیکنان است. لبه کارتن را با ابزاری سوراخ و میله ها را از آن عبور دهید. حالا گیره ها را با فاصله مناسب از هم به میله وصل کنید. زمین بازی آماده یک دور مسابقات هیجان انگیز است.

این بازی به حفظ تعادل و سرعت عمل بچه ها بسیار کمک می کند. برای تهیه آن به 15 تا 20 توپ کوچک پلاستیکی (همان توپ های استخر توپ) و کمی مقوای کارتن نیاز دارید. ابتدا با استفاده از کارتن مقوایی دو کفش قیفی درست کنید. برای این کار باید اندازه کف پای کودکتان یا اگر خودتان هم بازی می کنید، اندازه بگیرد و آن را به اضافه 5 سانتی متر کنید. حالا مربعی در ابعاد اندازه گیری کرده ببرید. پا را از دو طرف در وسط و از پشت به لبه مقوا بچسبانید و مقوای دو طرف سمت چپ و راست پا را خم کنید تا پهلوی پا بچسبد. با یک نخ یا کش به پا محکم کنید. دقت داشته باشید که 5 سانتی متر اضافه باید جلوی انگشتان قرار بگیرد و حالت سرتاس بگیرد. توپ ها را در ظرف بزرگی بریزید و برای هر بازیکن یک سبد یا ظرف جداگانه در نظر بگیرد. ظرف بازیکنان را در فاصله یک متری از ظرف توپ ها قرار دهید. بازی به این شکل است که بازیکنان باید با استفاده از پای مقوایی خود توپ ها را از ظرف بزرگ به سبد خود منتقل کنند. هر کس توپ بیشتری به سبد خود بریزد برنده بازی است. حواستان باشد پای مقوایی وقتی توپ داخل آن است نباید زمین گذاشته شود وگرنه آن توپ سوخت می شود و باید به ظرف اصلی برشود.

بازی بولینگ هم مانند فوتبال دستی سن و سال نمی شناسد. اگر به بازی بولینگ علاقه دارید با چند وسیله ساده آن را در خانه تهیه کنید. ابتدا به 6 بطری پلاستیکی نوشابه یک نفره نیاز دارید. آن را در یک شکل و رنگ بگیرید. اگر دوست داشته باشید می توانید بطری ها را رنگ کنید تا قشنگ تر و واقعی تر به نظر آید. داخل بطری ها را با ریختن کمی آب سنگین کنید تا خیلی سریع روی زمین نیفتد. حالا به یک سطح کاملا صاف و لیز برای بازی نیازدارید. اگر دوست داشته باشید می توانید از مقوا یا سفره استفاده کنید. نیم متر عرض برای زمین بازی کافی است، کناره های زمین بالش یا چیزی شبیه این قرار دهید تا توپ از زمین خارج نشود. بطری ها را یک سمت زمین بازی قرار دهید و خودتان در سمت دیگر قرار بگیرید. یک توپ نیمه سنگین انتخاب کنید، آن را روی زمین بازی قل بدهید تا به بطری ها برخورد کند. بازی را در 10 ست انجام دهید. هر بازیکنی که بتواند توپ بیشتری بیاندازد برنده است.

منبع: ایرنا

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6267

به "با این وسیله های ساده برای بچه ها بازی بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این وسیله های ساده برای بچه ها بازی بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید