آنالیز شرایط حقوق بشر عربستان در اجلاس سازمان ملل

به گزارش جعبه مهر، آنالیز سرکوب گری و نقض حقوق بشر در عربستان در دستور کار چهل و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار گرفته است.

آنالیز شرایط حقوق بشر عربستان در اجلاس سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، شورای حقوق بشر سازمان ملل چهل و هفتمین اجلاس خود را (21 ژوئن - 13 ژوئیه 2021) در ژنو شروع نموده، در حالی که نقض حقوق بشر رژیم سعودی در راس پرونده های تحقیق این شورا قرار گرفته است.

شورا حقوق بشر در جلسه خود گزارشات مربوط به طیف گسترده ای از موضوعات حقوق بشر را آنالیز نموده و در بیش از 30 گفتگوی تعاملی با کارشناسان،گروه ها و سازوکارهای حقوق بشر شرکت خواهد نمود.

اعضا شورای حقوق بشر حدود 70 گزارش در مورد طیف گسترده ای از مسائل، از جمله ویروس کرونا را می شنوند.

این شورا بحث سالانه خود را در مورد حقوق زنان قرار می دهد و بعلاوه هر چهار سال یک میزگرد درباره شرایط حقوق بشر برگزار می نماید.

میشل باشله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، گزارش سالانه خود را در مورد فعالیت های دفتر خود و گزارش شرایط حقوق بشر در دنیا ارائه می دهد.

باشله خاطرنشان کرد که عربستان سعودی در زمره کشورهایی است افزایش تخلفات و نقض حقوق بشر در آن افزایش یافته و این امر موجب نگرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل شده است.

وی در ادامه تاکید نمود که عربستان سعودی همچنان به بازداشت خودسرانه خود ادامه می دهد و ملت خود را از آزادی بیان محروم می نماید.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اعلام این که شرایط نقض حقوق بشر در دنیا را هرگز به این بدی و به این گستردگی ندیده است، خواهان افزایش کوشش ها برای جبران این عقب ماندگی شد.

اعضای شورا در پانزدهمین سالگرد تاسیس شورای حقوق بشر از شرایط حقوق بشر در عربستان ابراز تاسف کردند؛درحالی که این کشور در جلسات قبلی شورا با یک سری انتقادها رو به رو شد و وعده داد پرونده های حقوق بشری را بازنگری خواهد نمود.

مقامات سعودی هفته گذشته مصطفی آل دوریش نوجوان اهل قطیف را اعدام کردند و این امر برخلاف تعهدات مقامات سعودی در شورای حقوق بشر در مورد اعدام نوجوانان بود. این در حالی است که بسیاری از نوجوانان دیگر در این کشور در معرض اعدام هستند.

علاوه بر پرونده اعدام در عربستان موارد نقض در تعدادی از پرونده های حقوق بشر ، از جمله ادامه دستگیری های خودسرانه ، شکنجه و پیگرد قانونی فعالان و مدافعان ، بدون منظره اصلاحات واقعی ادامه دارد.

قابل توجه است که در اکتبر سال 2020 ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد چین و روسیه را به عضویت در شورای حقوق بشر این سازمان بین المللی انتخاب کرد ، در حالی که عربستان سعودی در کوشش برای دستیابی به کرسی شورای مستقر در ژنو ناکام ماند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10490

به "آنالیز شرایط حقوق بشر عربستان در اجلاس سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط حقوق بشر عربستان در اجلاس سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید