بوکان صاحب موزه می گردد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب 7200 میلیون ریال اعتباربرای راه اندازی موزه در بوکان اطلاع داد.

بوکان صاحب موزه می گردد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

جلیل جباری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: پروژه احداث موزه شهرستان بوکان که جهت طرح و تصویب به استانداری آذربایجان غربی و سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود، با تصویب 7200 میلیون ریال اعتبار، مورد موافقت نهاده شد.

وی توضیح داد : طرح مطالعه و احداث موزه از چندی پیش در دستور کار اداره کل استان و مسئولان شهرستانی نهاده شده بود که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده و تصویب اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، یک گام مهم برای احداث آن برداشته شد.

جباری اضافه کرد : قبل از تصویب این اعتبار، به همت شهرداری و تصویب شورای اسلامی بوکان، زمینی به مساحت 1500 متر مربع در یکی از مناطق مناسب شهر جهت احداث موزه، واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در همین زمینه اظهار کرد: این موزه شامل بخش های متعددی از جمله: سالن مخصوص آثار باستانی، گالری مردم شناسی، آزمایشگاه مرمت، کتابخانه، مخزن نگهداری اشیا، سالن برگزاری نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، بخش فروش محصولات فرهنگی و بخش اداری خواهد بود که در صورت تخصیص عملیات اجرایی پروژه از بهار سال 96 شروع خواهد شد.

جباری اضافه کرد: با احداث و به بهره برداری رسیدن این موزه، شهرستان بوکان نیز جزء شهرهای صاحب موزه استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی هم اکنون دارای یازده موزه و سایت موزه است.

عکس تزئینی است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4927

به "بوکان صاحب موزه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوکان صاحب موزه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید