بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می رسد

به گزارش جعبه مهر، آمارها حاکیست سهم خودروهای برقی فروخته شده در بازار کانادا نسبت به سال گذشته با یک روند افزایشی روبرو شده است.

بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می رسد

به گزارش خبرنگاران، در سال های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانی های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مسائل متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می نماید، از توجه خاصی برخوردار شده اند و دولت های متعددی در دنیا نیز تصمیم گرفته اند که با ارائه طرح های تشویقی به شرکت های فراورینماینده این محصولات و همچنین شهروندان خود، فراوری و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بدین ترتیب شرکت های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

بر اساس جدول و آمارهای زیر ، تعداد خودروهای برقی به فروش رسیده در ایالت آلبرتا در سه ماهه نخست سال 2018 میلادی 116 دستگاه بوده است که در مدت مشابه سال 2019 ، به 191 دستگاه رسیده است.

در میان ایالات کانادا به نظر می رسد که شهروندان بریتیش کلمبیا بیشتر از همه به خریداری و استفاده از خودروهای برقی ، پاک و دوستدار محیط زیست علاقه و تمایل نشان داده اند چراکه در مدت زمان یک سال ، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در این ایالت از یک هزار و 361 به دو هزار و 718 دستگاه رسیده است و این بدان معناست که درصد تغییر میزان استقبال شهروندان و مشتریان کانادایی در شهرهای ایالت مذکور مثبت 99.7 درصد بوده است.

طبق گزارشی که در وب سایت autotrader آمده است، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در تمامی ایالت های کانادا بجز اونتاریو رو به افزایش بوده و روندی صعودی را تجربه نموده اند.

در این میان ایالت اونتاریو برخلاف سایر شهرهای کانادا ، شاهد افت و ریزش تعداد خودروهای برقی فروخته شده در مدت زمان یک ساله (فصل نخست سال 2018 و 2019) بوده چراکه این رقم از دو هزار و 633 دستگاه به یک هزار و 219 دستگاه رسیده و رشد و تغییر منفی 54.7 درصد را برای خود به ثبت رسانده است. هنوز تحلیلگران علت دقیقی برای این روند کاهشی کشف و اعلام ننموده اند.

شهروندان در ایالت کبک نیز استقبال خوبی از خریداری و استفاده از خودروهای برقی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی از خود نشان داده اند به گونه ای که تعداد خودروهای مذکور که در بازار این ایالت به فروخته شده است ، از دو هزار و 446 دستگاه به سه هزارو 814 دستگاه رسیده و رشد مثبت 55.9 درصدی را در حد فاصل سه ماهه نخست سال گذشته و امسال میلادی رقم زده است.

در مجموع ، بازار کانادا شاهد فروش شش هزار و 607 دستگاه خودروی برقی شامل خودروی تمام برقی ،هیبریدی و پلاگین هیبریدی در فصل نخست سال گذشته بوده این در حالیست که توانسته است با افزایش ظرفیت بازار و تجربه یک رشد مثبت 21.4 درصدی ، این رقم را به هشت هزار و 25 دستگاه برساند.

همچنین در این گزارش اعلام شده است که محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی برقی در سه ماه نخست امسال میلادی در کانادا تسلا مدل 3 بوده که پیروز شده است یک هزار و 594 دستگاه در بازار این کشور را به فروش برساند. بعد از آن ، دو خودروی هیوندای کونا و میتسوبیشی اوتلندر در جایگاههای دوم و سوم رده بندی پرفروش ترین خودروهای برقی کانادا در این بازه زمانی قرار گرفته اند و توانسته اند به ترتیب یک هزار و 163 و 710 دستگاه به فروش برسانند.

به طور کلی بر اساس این آمار و گزارش ها، می توان گفت سهم خودروهای برقی در بازار کانادا از 1.5 درصد سال گذشته به 1.89 درصد در سال 2019 رسید.

پیش تر آمار فروش خودروهای برقی در کشورهای مختلف نشان می داد که چین، ایالات متحده آمریکا، کانادا و بیشتر کشورهای اروپایی بخصوص کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) همچون نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک بیشترین میزان فروش و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی را به نام خود به ثبت رسانده اند. این کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همیشه به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب نمایند. دولت چین اعلام نموده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، فراوری و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام نمایند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2360

به "بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید