بیوسید نانویی، در جهت تجاری سازی نهاده شد

به گزارش جعبه مهر، یکی از شرکت های توسعه دهنده بیوسید نانویی نتایج دلگرم کننده ای از تست های سم شناسی این محصول به دست آورده که راستا تجاری سازی بیوسید نانویی را هموار می نماید.

بیوسید نانویی، در جهت تجاری سازی نهاده شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت زنگرافن (ZEN Graphene Solutions Ltd) خاطرنشان کرد که نتایج فاز دوم آزمون سم شناسی محصول ضدباکتری و ویروس این شرکت بسیار امیدوارکننده بوده است. آزمایش ایمنی تکرار 7 روز استفاده مکرر از Nucro Technics حاوی گرافن، برای استفاده دارویی در انسان نتایج دلگرم کننده ای به دنبال داشته است.

دکتر فرانسیس دوب، رئیس اجرایی شرکت زنگرافن، گفت: این شرکت همچنان به توسعه بیشتر بیوسید خود ادامه می دهد، فناوری که به عنوان یک عامل دارویی در نظر گرفته می گردد و پتنت مربوط به آن در حال ثبت است. ارزیابی ایمنی سلامت در مدل های پیش بالینی مهمترین هدف در این مرحله است. در این آزمون دوز بالا (1000 میلی گرم در کیلوگرم)، 20000 برابر بیشتر از حداقل غلظت بازدارندگی به دست آمده از تحقیق مونت سینا، به کار گرفته شد. ما آزمایش های جدید روی انسان را نیز انجام خواهیم داد.

در این مطالعه روی موش ها با دوز مکرر، به گروه های سه تایی از موش های نر و ماده 50 میلی گرم در کیلوگرم، 250 میلی گرم در کیلوگرم یا 1000 میلی گرم در کیلوگرم از بیوسید شرکت زنگرافن، یک بار در روز و به مدت هفت روز داده شد.

این ترکیب به صورت خوراکی نزدیک به ناحیه گلوی موش ها به مدت 7 روز در سطح دوز 50 میلی گرم در کیلوگرم، 250 میلی گرم در کیلوگرم یا 1000 میلی گرم در کیلوگرم تجویز شد. براساس مشاهدات بالینی، مصرف غذا، وزن بدن و آسیب شناسی بالینی خون، هیچ اثر منفی روی این شاخص ها در اثر استفاده از بیوسید دیده نشد.

زنگرافن یکی از شرکت های ارائه دهنده نانومواد است که فناوری مبتنی بر گرافن را توسعه می دهد که به محافظت از انسان، محیط زیست و بهبود محصولات موجود یاری می نماید. زنگرافن در حال حاضر روی تجاری سازی یک پوشش مبتنی بر گرافن کار می نماید که فناوری آن در انتظار ثبت پتنت است و اثربخشی 99 درصد در از بین بردن عوامل بیماری زا از جمله در برابر کووید 19 دارد. احتمالا زنگرافن روی استفاده از این ترکیب گرافنی به عنوان یک محصول دارویی در برابر بیماری های عفونی متمرکز گردد.

هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربرد های جدید گرافن در صنعت امکان پذیر می گردد. زنگرافن یکی از شرکت های فراوریکننده مواد گرافنی است که این محصولات را از گرافیت استخراج شده از معدن آلبانی فراوری می نماید. آلبانی یکی از منابع بسیار غنی در منطقه اونتاریو را داراست که با هزینه کم و سازگار با محیط زیست می توان محصولات گرافنی از این معدن استخراج کرد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9248

به "بیوسید نانویی، در جهت تجاری سازی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوسید نانویی، در جهت تجاری سازی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید