ترامپ باز درباره ایران توهم زد؛ این بار در اوهایو

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور آمریکا که تا کنون انواع سیاست هایش برای مجاب کردن ایران به مذاکره با دولت او ناکام مانده بامداد آدینه در اجتماع هوادارانش در اوهایو مدعی شد که تهران الان به دنبال مذاکره با او است.

ترامپ باز درباره ایران توهم زد؛ این بار در اوهایو

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد آدینه (به وقت تهران) در اجتماع طرفداران خود در شهر سینسیناتی در ایالت اوهایو مدعی شد که ایران به دنبال مذاکره با دولت او است.

او گفت: ایران الان بدجور دنبال مذاکره است.

ادعای رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که او در ماه های گذشته انواع سیاست ها از لفاظی های تهدید نظامی گرفته تا پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط و غیره را برای مجاب کردن ایران به گفت وگو در پیش گرفته و ناکام مانده است.

ترامپ خردادماه امسال بعد از چندین هفته صحنه آرایی نظامی و تهدید ایران به درگیری نظامی در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره گردد.

او بعد از آن سخنرانی بارها از ایران درخواست نموده پای میز مذاکره بیاید. ترامپ حتی پنجم تیرماه گفت اگر ایرانی ها با او توافق ننمایند، خودخواه هستند (جزئیات بیشتر)

این نوع اظهارات غیردقیق ترامپ، از زمان ورود او به کاخ سفید به سوژه رسانه های آمریکا تبدیل شده است. روزنامه واشنگتن، شبکه خبری سی ان ان و بعضی از دیگر رسانه های آمریکا پایگاه های داده ای طراحی نموده و تعداد اظهارات نادرست و دروغ های او را ثبت می نمایند.

شبکه خبری سی ان ان چند روز پیش گزارش داد او ظرف یک هفته 78 دروغ گفته که بخشی از ادعاهای نادرست او هم به ایران مربوط می گردد.

به نوشته سی ان ان، ترامپ در کنفرانس خبری 22 جولای با نخست وزیر پاکستان گفت: کشورشان گرفتار آشوب است. سراسر کشور تظاهرات است. نرخ تورمشان 75 درصد است. کلی مسائل دارند.

شبکه خبری سی ان ان ادعاهای ترامپ درباره ایران را نادرست خوانده و نوشته بر خلاف آنچه ترامپ گفته نرخ تورم در ایران 75 درصد نیست و ترامپ در این باره غلو نموده است.

دیگر اظهارنظر خلاف واقع ترامپ، وقوع تظاهرات در ایران است که البته شبکه خبری سی ان ان اشاره ای به آن ننموده است.. او این ادعا را در بخش زیادی از ادعاهایش درباره ایران تکرار می نماید.

دیگر ادعای خلاف واقع ترامپ که سی ان ان به آن اشاره نموده سخنان او درباره برجام است. او گفته است: توافقی که اوباما کرد فاجعه بود، چون توافق بسیار کوتاه مدتی بود. این توافق موشک های بالستیک را پوشش نمی داد و بازرس ها نمی توانند به سایت های مهم بروند. خیلی چیزها خطا بود و البته آنها به ایران 150 میلیارد دلار به علاوه 1.8 میلیارد دلار پول های نقد، سبز و زیبا دادند.

سی ان ان این اظهارات ترامپ را خلاف واقع توصیف نموده و نوشته آمریکا در نتیجه توافق هسته ای به ایران 150 میلیارد دلار نداد. طبق برجام، بخشی از دارایی های مصادره شده ایران در خارج از کشور آزاد شد که رقم آن بسیار پایین تر از آن چیزی است که ترامپ ادعا می نماید.

به نوشته رسانه آمریکایی، جک لو، مقام سابق خزانه داری آمریکا در سال 2015 میزان دارایی های آزادشده ایران را 56 میلیارد دلار برآورد کرد. پایگاه پولیتیکفکت آن را 60 میلیارد دلار تخمین زده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2399

به "ترامپ باز درباره ایران توهم زد؛ این بار در اوهایو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ باز درباره ایران توهم زد؛ این بار در اوهایو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید