تمیز کردن کفش جیر با روش های مختلف

به گزارش جعبه مهر، تمیز کردن کفش جیر را با وسایل مناسب و با روش درست انجام بدهید تا کفش برای مدت طولانی سالم و قابل استفاده بماند. در اینجا روش های مختلف تمیز کردن کفش جیر با محلول های شیمیایی و خانگی یاد داده شده است.

تمیز کردن کفش جیر با روش های مختلف

کفش های جیر، با این که بسیار راحت و محبوب هستند، اما به شدت در معرض ساییدگی، خش و لکه دار شدن قرار دارند و تمیز کردن آن ها کار سختی به نظر می رسد. ما در خبرنگاران روش های عالی برای تمیزکردن کفش جیر به شما پیشنهاد می کنیم.

روش اول: تمیز کردن گرد و خاک و خراش از روی کفش جیر

1- یک برس مخصوص کفش جیر تهیه کنید و مطمئن شوید که کفش شما خشک است. جیر دارای دانه های نرم است و با یک برس مخصوص به خوبی تمیز می گردد. اگر کفش شما دارای برچسب مراقبت می باشد، بهتر است از آنچه سازنده پیشنهاد می نماید بهره ببرید.

جیر به آب بسیار حساس است، بنابر این بهترین زمان تمیز کردن کفش جیر زمانی است که خشک باشد. پاک کردن و کشیدن برس روی کفش جیر وقتی که خیس است باعث از بین رفتن دانه های جیر می گردد.

2- برای تمیز کردن گرد و خاک، به آرامی روی کفش برس بکشید. استفاده از برس برای تمیز کردن جیر باید به آرامی مسواک زدن باشد. گرد و غباری که روی کفش انباشته شده است را با عقب و جلو بردن برس پاک کنید. توجه کنید که برس را دایره ای شکل روی کفش جیر حرکت ندهید.

3- از حرکت محکم برس روی قسمت های کفش جیر که کثیفی زیادی دارند خودداری کنید، زیرا حرکت سریع و محکم باعث مات شدن قسمت هایی از کفش جیر می گردد. برای کثیفی های چسبیده به کفش سعی کنید از یک شی تیز مثل لبه چاقو بهره ببرید و به آرامی کثیفی را از روی آن جدا کنید.

4- می توانید برای کثیفی های سخت یا چسبنده از پاک نماینده مخصوص بهره ببرید. مالش زیاد برس روی جیر باعث ساییدگی آن می گردد، با مداد پاک کن یا یک تکه از کرپ (لاستیک پلیسه دار که از کفی کفش ساخته شده) کثیفی پاک خواهد شد.

مداد پاک کن یا کرپ را روی سطح کفش جیر بمالید، فشار متوسطی اعمال کنید و این کار را ادامه دهید تا کثیفی های چسبیده روی کفش جیر پاک شوند.

5- وقتی گرد و غبار و لکه های روی کفش جیر را پاک کردید، زمان استفاده از اسپری مخصوص کفش جیر است. این اسپری معمولا در فروشگاه های چرم فروشی پیدا می گردد.

اسپری مخصوص را روی تمامی قسمت های کفش جیر بپاشید و ده دقیقه صبر کنید تا اسپری کار خود را انجام دهد. استفاده از اسپری باعث می گردد که گرد و غبار و لکه کمتری روی کفش ظاهر گردد.

روش دوم: پاک کردن لکه آب از روی کفش جیر

1- یک کاسه آب بردارید، برس مخصوص تمیز کردن کفش جیر را در آن خیس نموده و روی همه قسمت ها بکشید تا همه لکه ها و اطراف کفش مرطوب گردد.

2- کفش جیر را با یک دستمال خشک به آرامی پاک کنید تا آب اضافی از قسمت مرطوب گرفته گردد.

3- یک کاغذ بدون جوهر بردارید و مچاله کنید و آن را درون کفش خود زیر قسمت خیس شده قرار دهید تا باقی نم روی جیر را جذب کند. مواظب باشید روزنامه یا کاغذ کتاب داخل کفش قرار ندهید، زیرا ممکن است جوهر خود را به جیر منتقل نمایند.

4- بگذارید یک شب کاغذ درون کفش بماند. کفش را در جای خشک و خنک بگذارید که تهویه مناسبی داشته باشد.

5- بعد از خشک شدن کفش، برس مخصوص کفش جیر را بردارید و به آرامی روی کفش بکشید تا دانه های جیر به حالت اولیه خود برگردد.

همچنین بخوانید: پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با 4 روش ساده و سریع

راهکار های خانگی برای تمیز کردن کفش جیر

1- برای از بین بردن لکه های روی کفش جیر، یک پارچه تمیز را درون کاسه حاوی سرکه سفید فرو کنید و به آرامی روی سطح جیر بکشید. صبر کنید کفش خشک گردد، سپس با برس مخصوص جیر آن را برس بکشید تا دانه های جیر که در اثر رطوبت تغییر شکل داده بودند به حالت قبلی خود بازگردند.

2- یک سیم ظرفشویی مفتولی نرم بردارید و روی لکه های خشک چسبیده به کفش جیر بکشید. بعد از پاک کردن لکه ها با برس مخصوص کفش جیر روی آن را به خوبی پاک کنید تا همه قسمت های جیر روی کفش یکنواخت و زیبا گردد.

3- اگر برس مخصوص کفش جیر ندارید می توانید از یک سنباده برای تمیز کردن بهره ببرید. سنباده را روی بخار آب بگیرید تا داغ گردد. سپس آن را به آرامی در یک جهت و نه با حرکات دایره ای، روی سطح کفش بکشید. سنباده داغ باعث باز شدن منافذ جیر می گردد و تمیز کردن آن را آسان می نماید.

همچنین بخوانید: روش پاک کردن لاک تازه و لاک خشک از روی فرش

برگرفته از: Wikihow

گروه خانه داری خبرنگاران

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8840

به "تمیز کردن کفش جیر با روش های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن کفش جیر با روش های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید