توافق ازبکستان و روسیه بر سر از سرگیری ارتباطات ریلی منظم

به گزارش جعبه مهر، ازبکستان و روسیه در خصوص تنظیم مشترک از سرگیری ارتباطات ریلی منظم پس از بهبود شرایط همه گیری به توافق رسیدند.

توافق ازبکستان و روسیه بر سر از سرگیری ارتباطات ریلی منظم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، ازبکستان و روسیه در خصوص از سرگیری ارتباطات ریلی منظم پس از بهبود شرایط همه گیری به توافق رسیدند.

این توافق در چارچوب ملاقات سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و الگ بلازاروف رئیس راه آهن روسیه در شهر تاشکند به دست آمده است.

همچنین در چارچوب این ملاقات مسایل تعمیق همکاری های متقابل در زمینه حمل و نقلی نیز آنالیز شد. طرفین گام های بعدی را برای گسترش همکاری های دوجانبه با اهداف افزایش کثرت کار کریدورهای ریلی متصل نماینده دو کشور به وسیله تجدید نظر و بهبود شرایط جابجایی بارها که منجر به کاهش هزینه های زمان و عوارض برای تولیدنمایندگان و شرکت های لجستیکی و افزایش پتانسیل ترانزیتی دو کشور گردد، مشخص کردند.

علاوه بر این، اقدامات مشترک مبنی بر افزایش حجم جابجایی بارهای متقابل به وسیله شکل گیری روابط مستقیم بین کارآفرینان ازبکستان و روسیه با هدف برقراری صادرات منظم فرآورده های مجتمع زراعی و صنعتی ازبکستان به بازار روسیه اتخاذ شده است.

روسیه یکی از عظیم ترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2020 میلادی در سطح 5 میلیارد و 641 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک با سرمایه گذاری روسیه فعالیت می نمایند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت شراکت سرمایه گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10416

به "توافق ازبکستان و روسیه بر سر از سرگیری ارتباطات ریلی منظم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ازبکستان و روسیه بر سر از سرگیری ارتباطات ریلی منظم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید