تیپ شخصیتیِ پولی شما چیست؟

به گزارش جعبه مهر، یکی از بزرگترین موانع بر سر راه مدیریت پول ندانستن هویت اقتصادی است و بهترین نقطه آغاز شناسایی الگو های رفتاری است.

تیپ شخصیتیِ پولی شما چیست؟

یک کارشناس اقتصادی می گوید 4 نوع تیپِ شخصیتی متفاوت اقتصادی وجود دارد. ملیسا براون از سیدنی استرالیا، می گوید یکی از بزرگترین موانع بر سر راه مدیریت پول ندانستن هویت اقتصادی است و بهترین نقطه آغاز شناسایی الگو های رفتاری است.

به گزارش خبرنگاران؛ براون که نویسنده کتاب بودجه ها درست کار نمی نمایند (اما این کار می نماید) است، می گوید: من 4 تیپ متفاوتِ اقتصادی شناسایی نموده ام که یاری می نماید شما خودتان را تعریف کنید و تشخیص دهید که چطور در مقابل مسائل اقتصادی به صورت ناخودآگاه عمل می کنید.

این 4 تیپ شخصیتی شامل چیست؟

1-کارگر

عملگرا

نخستین تیپ شخصیتِ پولی که ملیسا معرفی می نماید، کارگر است. ملیسا این گونه را عملگراترین نوع از 4 شخصیت می داند. او می گوید: کارگر باور دارد که کار کردن شما را به همه جا می رساند. آن ها به این ایده پای بند هستند که برد های آهسته و پیوسته باعث برنده شدن در مسابقه می گردد و یک کارگر کسی است که به سختی، مداوم و پیوسته، وفادارانه و واقع گرایانه کار می نماید و از قوانین پیروی می نماید.

ملیسا می گوید تیپ شخصیتی کارگر اغلب به وسیله کوشش های شخصی، پس انداز کردن و جمع کردنِ دارایی پول درمی آورد. این افراد باید مراقبِ نقاط ضعف خود شامل فقدان انعطاف، محتاط کاری بیش از اندازه و دچار شدن به خستگی مفرط باشند. استفاده از ماشین در انجام امور و کنترل هفتگیِ شرایط اقتصادی به این افراد توصیه می گردد.

2-سازنده

آرمانگرا

دومین تیپ شخصیتی سازنده است. کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند با ویژگی های نظیر آرمانگرا، روشنفکر و انعطاف پذیر شناخته می گردد. ملیسا می گوید: آرمانگراترین نوع شخصیتِ اقتصادی، شخصیتِ سازنده است که معتقد است با رویا داشتن می توان از عهده هر کاری برآمد.

آن ها به شدت باور دارند که موفقیت شان در گرو خودشان است و نظام باورهایشان در راستای این اندیشه است که من می توانم آنچه را می خواهم خلق کنم. ملیسا می گوید نقطه قوت این تیپ شخصیتی انعطاف پذیری، اراده، خوش بینی و قابلیت حل مسئله است، اما نقطه ضعف های آن ها این است که ممکن است خیلی سریع تصمیم گیری نمایند و سروکله زدن با داده ها را هم دوست ندارند.

ملیسا می گوید: سازندگان بیشتر محتمل است به وسیله کارآفرینی، یا رویاپردازی درباره راه های جدید برای انجام کسب وکار ها یا سرمایه گذاری کسب درآمد نمایند. این افراد به مانترای جذب پول و استفاده از بازی برای حل مسائل عادت دارند.

3-متفکر

عقل گرا

تیپ شخصیتی سوم متفکرها هستند که نگرش اقتصادی آن ها فکر کن و یاد بگیر است. ملیسا می گوید: این تیپ شخصیتی قضاوت نماینده ترین و بدبین ترین نوع تیپ شخصیتی اقتصادی است. این افراد بر این باورند که به وسیله فکر کردن می توان به موفقیت رسید. برای بسیاری از متفکرها، تحصیلات کلید رسیدن به موفقیت است و نقاط قوت آن ها برخورداری از منطق، بصیرت و خردورزی است.

اما در سویه منفی، یک متفکر می تواند قضاوت نماینده، بسیار اندیشنده و تحقیرنماینده باشد. ملیسا می گوید: متفکران به وسیله راهنمایی کردن و سرمایه گذاری بر طبقِ گفته کارشناسان و جلو افتادن در مسابقه فکر کردن کسب درآمد می نمایند.

4-ارتباطی

اهل شراکت

در آخر شما ممکن است تیپ شخصیتیِ شریک مآب داشته باشید. این تیپ شخصیتی بیشترین میزان از حس همدلی و شراکت را در میانِ سایر تیپ های شخصیتی دارد. ملیسا می گوید: این تیپ شخصیتی باور دارد موفقیت از دل ارتباط به دست می آید و شما باید مراقبت عزیزانتان باشید. نقاط قوت این تیپ شخصیتی از دل مهارت هایی برای برقراری رابطه بین فردی به دست می آید؛ این افراد اغلب یکی از بازیکنان تیم هستند، درک می نمایند، اهل دلسوزی و همدردی و پرمایه هستند.

در سویه منفی، افراد ارتباطی ممکن است خودشان را در آخر صف بگذارند، زود گول بخورند و به خرید ها و سرمایه گذاری ها بسیار احساسی واکنش نشان دهند. ملیسا می گوید: ارتباطی ها ممکن است به وسیله پیوندها، تجربه ها، روابط، صبوری در به وجود آوردنِ سرمایه گذاری های امن و بلند مدت درآمد کسب نمایند.

این کارشناس می گوید هرکسی باید داستان اقتصادی خودش را بشناسد. ملیسا می گوید: برای مثال اگر شما فردی هستید که به وسیله میزان درآمد و میزان پولی که صرف خانواده می کنید، کسبِ ارزش می کنید، در شرایط سخت، مانند این روز ها که بیماری کووید 19 کسب وکار های زیادی را تعطیل نموده است، برآشفتگی و استرس بیشتری را تجربه خواهید کرد؛ و اگر جزو افرادی هستید که فکر می کنید کافی نیستید، در این روز ها مدام خودتان را سرزنش خواهید کرد که آمادگی لازم برای روبرو با مسائل اقتصادی را نداشته اید.

او می افزاید: با شناسایی و درک داستان های اقتصادی مان می توانیم آن ها را بازنویسی کنیم و از اینکه به دلیل مسائل اقتصادی زندگی مان فلج گردد، پیشگیری کنیم. ملیسا به همه توصیه می نماید با هر میزان منبع درآمد همیشه به قدر 2 ماه از مخارج زندگی در بانک پول پس انداز نمایند و اگر در شرایط سختِ اقتصادی قرار گرفتند غرور را کنار گذاشته و درخواست یاری نمایند.

منبع: The Daily Mail

ترجمه: سایت خبرنگاران

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10013

به "تیپ شخصیتیِ پولی شما چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیپ شخصیتیِ پولی شما چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید