جاذبه های جدید دنیا چه نام دارند؟!!

به گزارش جعبه مهر، جاذبه های جدید جهان

اگر چه در جهان جاذبه های بسیاری وجود دارد اما هر روزه بناهای شگفت انگیز و پارک های موضوعی جدیدی در جهان ساخته می گردد. همچنین مکان های بسیاری وجود دارند که هنوز کشف نشده اند و با پیدا شدن آن ها، تبدیل به یکی از جاذبه های طبیعی جهان می شوند. هر از این ها را می توان به عنوان جاذبه های جدید جهان نام برد و شناخت که خبرنگاران به سراغ آن ها آمده است. پارک های موضوعی جدید جهان، گالری ها و موزه ها به همراه دیگر بناهای جذاب و دیدنی در جهان، را می توان از جاذبه های جدید جهان دانست که در اینجا معرفی می شوند. ببینیم در جهانی پیرامونمون و در سال های آینده، جاذبه های جدید جهان چه خواهند بود!

جاذبه های جدید دنیا چه نام دارند؟!!

ساختمان موسیقی البفیلاهارمونی در هامبورگ | Elbphilharmonie

این سالن موسیقی و تئاتر 7 سال دیرتر از برآورد پروژه اش ساخت آن تمام شد و البته 10 برابر بیشتر از حد عادی هزینه ساخت داشت. با این وجود، هم اکنون افتتاح شده و به یکی از بناهای مهم و زیبای مدرن هامبورگ تبدیل شده است. ساختمان موسیقی البفیلاهارمونی از ساختمان های چشمگیر شهر است که نمایی تلفیقی از شیشه و آجر دارد. این ساختمان در کناره رود آلب و در خلیج گراسبروک قرار گرفته است. مردم به طور خلاصه نام آن را الفی نهاده اند. همچنین سالن موسیقی و کنسرت آن یکی از عظیمترین و پیشرفته ترین سالن های موسیقی دنیا است.

دریای دیزنی در توکیو | DisneySea

ریزورت توکیو دیزنی، یک تجربه جدیدی از دنیای زیر آب ها را به نمایش می گذارد. تجربه ای که از آن به نام دوری / نمو یاد می نماید. در این پارک موضوعی دنیای زیر آبی که در اصل بر روی زمین قرار گرفته، بینندگان وارد یک زیردریایی به شکل ماهی می شوند و به صورت فضایی و مجازی در طول اقیانوس حرکت می کنند. بازدید کنندگان می توانند تجربه ای همانند آنچه که در داستان نمو و دوری (پیدا کردن دوری) اتفاق می افتد را داشته باشند.این پارک موضوعی نه تنها برای بچه ها، بلکه برای عظیمسالان نیز بسیار جذاب است.

پاندورا، دنیا آواتار در فلوریدا | Pandora: The World of Avatar

پارک حیات وحش دیزنی، یک پارک موضوعی و طبیعتی جدید را ارائه می دهد که جزو جاذبه های جدید دنیا است. در این پارک می توانید تجربیاتی همانند فیلم آواتار را داشته باشید. در نتیجه بسیار محبوب خواهد بود. تجربیات جادویی که هرگز تصوش را نمی کردید وارد آن شوید. دنیای که شما را تبدیل به جادوگری می نماید که همانند داستان سه جادوگر وارد سفری شبانه می شوید. در طول شب بر روی رودی خروشان و ترسناک به پیش می روید تا اینکه در نهایت به جنگلی بارانی و گرمسیری و پر از درختان و گیاهان درخشان و رویایی می رسید. همانند آنچه که در فیلم آواتار دیده اید.

خلیج آتشفشان در اورلاندو | Volcano Bay

پارک آبی جدید یونیورسال اورالاندو با حدود بیش از 200 بازی و جاذبه از جاذبه های جدید دنیا و البته پارک های موضوعی دنیا است که تمام سنین را به خود جذب می نماید. در این پارک می توانید به سراغ بازی های آبی همانند قایق سواری و البته سرسره های حلزونی و حتی افتادن با توپ های بادی در آب بروید. اوج هیجان و آب بازی را در این پارک می توانید تجربه کنید. آبشار عظیم آن که از کوهی بلند به پایین می ریزد، نمای پارک را واقعی و خشن جلوه می دهد. تمام امکانات رفاهی و راحتی برای بازدید کنندگان فراهم شده است. از نوشیدنی های خوب و آب میوه های تازه آن هم که نباید گذشت.

بازسازی مجدد گالری هنری فرنز در شهر هال در انگلستان | The reopened Ferens Art Gallery

یکی از بهترین موزه ها و گالری های انگلستان است که در شهر هال مجدد افتتاح می شود. در این موزه و گالری، می توانید نقاشی های پیترو لورنزتی (Pietro Lorenzetti) مربوط به قرن چهارم ترمیم شده است. نقاشی که از قدیمی ترین نقاشی های کشیده شده با موضوعیت مسیح است. از جالب ترین موضوعاتی که پیرامون این نقاشی در تاریخ وجود دارد، این است که رامبراند، ون دیک و هولبین آن را از کلکسیون سلطنتی قرض گرفتند. این گالری همچنین میزبان آثار نقاش عظیم دیگری به نام تورنر پرایز (Turner Prize) در سال جاری خواهد بود. اگر علاقه مند به گالری های نقاشی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که حتما از این گالری موزه دیدن کنید. گالری که می توان آن را در دسته جاذبه های جدید دنیا قرار داد.

نمایشگاه دنیای آستانا در قزاقستان | Astana World Expo

این نمایشگاه در 10 جوان تا 10 سپتامبر سال 2017 در قزاقستان برگزار گردید و تبدیل به یکی از جاذبه های جدید دنیا شد. این نمایشگاه که همواره در میلان و ایتالیا برگزار می شد، این بار به قزاقستان اجرا شد. ساختمان آن، تبدیل به یکی از جاذبه های جذاب قزاقستان شده است. در آن نمایشگاه که با عنوان انرژی های آینده برگزار گردید، می توانستید در کارگاه ها و همایش ها شرکت کنید. از تکنولوژی های جدید آگاه شوید و حتی در این زمینه آگاه شوید. کشورهای مختلفی از جمله ایران در این نمایشگاه شرکت داشتند و به معرفی تکنولوژی های جدید و انرژی های پایدار پرداختند. مکان این نمایشگاه هم اکنون به یکی از جاذبه های جدید دنیا در قزاقستان تبدیل شده است.

موکاپ در چین | MOCAPE

کوکاپ از جاذبه های جدید دنیا و چین است که در ساحل شرقی شهر شنزن واقع شده است. این جاذبه واقع در استان گوانگدونگ چین (Guangdong province) همانند یک باغ چینی سه بعدی طراحی شده است. موزه هنرهای معاصر و نمایشگاهی به نام مخفف موکاپ بسیار کوشش کرده است که همانند معماری و تفکرات چین باستان ساخته شود. نمای شفاف و سیستم نورپردازی داخلی به بازدید کنندگان اجازه خواهد داد که از منظره بی نظیر داخلی و بیرونی به طور همزمان لذت ببرند.

موزه جنگ دنیای دوم در لهستان | Museum of the Second World War

گدانسک (Gdańsk)، اولین بندری در تاریخ که از آن برای دستگاه جنگی هیتلر تماس گرفته شد، محل موزه جدیدی است که 23000 متر مربع مساحت دارد. این موزه بر داستان های زندگی روزمره ای که پیرامون غیرنظامیان و سربازان وجود داشت، تمرکز خواهد نمود و امور سیاسی و نظامی جنگ آن دوران را نشان می دهد. اگر به تاریخ و جنگ دنیای دوم علاقه مند هستید، می توانید به دیدن جدیدترین موزه از جاذبه های جدید دنیا در لهستان بروید.

بیت بیروت لبنان | Beit Beirut

این مرکز فرهنگی اولین موزه ملی کشور لبنان است که به جنگ داخلی 15 ساله خود که در سال 1990 به خاتمه رسید، می پردازد. این موزه از جاذبه های جدید دنیا است که در خانه زرد بازسازی شده، ساخته شده است.. این خانه تاریخی به تاریخ 1924 میلادی بر می شود و به عنوان پست کنترل و یک پایگاه نظامی برای تک تیراندازها در طول جنگ داخلی استفاده می شد. موزه، که مقرر بود در پاییز سال 2017 افتتاح شود، با همکاری شورای شهر پاریس و سفارت فرانسه ساخته شده است. بنابراین امیدوار است که به عنوان یک فضای فرهنگی، هنری و همچنین یک مرکز تحقیقاتی عالی برای مراجعه کنندگان و بازدید کنندگانش عمل نماید. این بنای تاریخی بسیار در بیروت شناخته شده و هنرمندان بسیاری آن را سوژه کارهای خود می کنند.

ساختمان وصله پینه شده V&A، در لندن

یکی از پروژه های جدیدی که در لندن در دست احداث است، نوسازی و سرهم بندی نماهای 100 ساله قدیمی است. این پروژه که توسط مسئول پروژه شهرسازی لندن آغاز شده، فضایی مناسب و دیدنی را برای گرد هم آیی مردم، به همراه ورودی جدید و البته یک گالری در طبقه 1- آن به وجود آورده است. نام آن را نمایش پروژه ساختمانی جاده ای نام نهاده اند.

با توجه به قسمت های قدیمی لندن که در این پروژه به یکدیگر متصل شده اند، می توان انتظار داشت که این فضا و گالری آن، تبدیل به مقصد بعدی گردشگران شود. مدیران این پروژه تخمین زده اند که در سال 3.4 میلیون نفر بازدید کننده داشته باشند. در اینجا ساختمان هایی از آستون وب و تزئیناتی مربوط به سال 1873 استفاده شده است.

پارک جدید سی بیبیز لند انگلستان | CBeebies Land

از جذاب ترین پارک های موضوعی دنیا که در سال جدید در لندن افتتاح خواهد شد، پارک سی بیبیز لند نام دارد. این پارک به مجموعه پارک برج های آلتون Alton Towers park افزوده خواهد شد. از جمله تفریحات هیجان انگیزی که در این پارک وجود دارد، امکان پرواز است. در این پارک بچه ها می توانند با بازی گو جترز وروماستار زوم راید (the Go Jetters Vroomster Zoom ride) در اطراف پارک پرواز کنند. همچنین یکی دیگر از جذابیت های آن، نمایش های زنده هتل فورچستر است که با شخصیت های کارتونی اجرا می شود.

دنیا نینجا در فلوریدا و انگلیس

یکی از پارک های موضوعی دنیا که برای بچه ها بیشتر جذاب و آموزنده است، دنیا نیجا در فلوریدا و البته انگلیس است. این دو پارک موضوعی از جاذبه های جدید دنیا هستند که بچه ها بسیاری را به خود جذب می کنند. بچه ها در این پارک، در فعالیت هایی شرکت می کنند که به آن ها اجازه می دهد تا فکر کنند، تحرک داشته باشند و اما همانند یک نینجا اقدام کنند.

منبع: telegraph.co.uk

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5912

به "جاذبه های جدید دنیا چه نام دارند؟!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های جدید دنیا چه نام دارند؟!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید