خبرنگاران افتتاح طرح انتقال آب بن به بروجن بخشی از مسائل چهارمحال و بختیاری را برطرف می نماید

به گزارش جعبه مهر، شهرکرد- خبرنگاران- نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز خشکسالی یک دهه اخیر چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و افتتاح طرح انتقال آب بن به بروجن بخشی از مشکل کم آبی و خشگسالی را برطرف خواهد نمود.

خبرنگاران افتتاح طرح انتقال آب بن به بروجن بخشی از مسائل چهارمحال و بختیاری را برطرف می نماید

احمد راستینه هفشجانی روز چهارشنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت امسال در حاشیه ملاقات معاون هماهنگی امور مالی وزیر کشور از طرح انتقال آب بن به بروجن تاکید نمود: کاهش سطح آب چاه ها، بالا آمدن سطح نیترات و کم شدن کیفیت آب از مسائل ساکنان واقع در راستا این طرح است.

وی اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری را از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می نماید.

راستینه توضیح داد: چهارمحال و بختیاری مشکل تامین آب در بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی دارد و هم اکنون شهرک های صنعتی مانند شهرکرد با مشکل تامین آب روبرو است و با تانکر به صورت سیار آبرسانی می گردد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک صنعتی شهرکرد هم اکنون با 30 درصد ظرفیت فعالیت می نماید و در صورت تامین آب و افزایش فراوری، مشکل بیکاری در منطقه برطرف و رونق مالی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: رییس جمهوری در سال 1393 در سفر به چهارمحال و بختیاری وعده داد طرح انتقال آب بن به بروجن تا سه سال بعد افتتاح گردد، این در حالی است که به نظر می رسد اراده ای برای تکمیل و بهره برداری از این طرح در وزارت نیرو وجود نداشت.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب بن به بروجن اولویت نخست چهارمحال و بختیاری در امسال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح انتقال آب بن به بروجن آب آشامیدنی 465 هزار نفر از جمعیت این استان در 13 شهر و 11 روستا را تامین می نماید.

فردوس کریمی توضیح داد: این طرح 116 کیلومتر خط اصلی و 137 کیلومتر خط فرعی دارد و هم اکنون هفت پیمانکار در طول راستا طرح انتقال آب بن به بروجن فعال است.

وی گفت: هم اینک فقط 9.5 کیلومتر از خط اصلی این طرح به علت کمبود اعتبارات اجرایی نشده که به زودی کامل می گردد و تا سرانجام امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران،با بهره برداری از این طرح مشکل آب آشامیدنی 13 شهر و 11 روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر 465 هزار نفر برطرف می گردد.

این طرح قرار است سالانه 41 میلیون مترمکعب آب را از حوضه آبریز زاینده رود به مناطق شرقی چهارمحال و بختیاری که به شدت با پدیده خشکسالی درگیر است، منتقل کند.

همزمان با هفته دولت امسال 262 طرح با دو هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار و 448 نفر اشتغال زایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره برداری و همچنین 86 طرح عمرانی با سه هزار و 555 میلیارد و 600 میلیون ریال کلنگ زنی می گردد.

از این تعداد افتتاح و بهره برداری 60 طرح با 745 میلیارد و 148 میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی 99 نفر و کلنگ زنی و 148 میلیون ریال هزینه کلنگ زنی 16 طرح با یکهزار و 213 میلیارد و 52 میلیون ریال مختص شهرستان شهرکرد است.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7222

به "خبرنگاران افتتاح طرح انتقال آب بن به بروجن بخشی از مسائل چهارمحال و بختیاری را برطرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افتتاح طرح انتقال آب بن به بروجن بخشی از مسائل چهارمحال و بختیاری را برطرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید