خبرنگاران رسانه ها به عنوان ابزار نظارتی نقش خود را در انتخابات ایفا نمایند

به گزارش جعبه مهر، ایلام - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به نقش پر رنگ رسانه ها در پرشور نمودن فضای انتخابات گفت: اصحاب رسانه نقش بسیار مهم و ویژه ای به عنوان ابزار نظارتی در فرآیند برگزاری صحیح انتخابات دارند و باید با دقت مفاد قانون مطبوعات را رعایت کنند.

خبرنگاران رسانه ها به عنوان ابزار نظارتی نقش خود را در انتخابات ایفا نمایند

به گزارش خبرنگاران، علی دهقانی روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرع مقدس اسلام است، موضوعی مهم تر از انتخابات وجود ندارد و همه کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند اعم از اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی همه مکلف به فراهم نمودن یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هستند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و برگزاری کلیه مراحل آن در سلامت و امنیت کامل باید یک کار جهادی و خرد جمعی شکل گرفته و از همه ظرفیت های موجود استفاده گردد، به همین سبب موضوعات مهمی چون صیانت و امانتداری، مشارکت و رعایت قانون در اولویت است.

رییس کل دادگستری ایلام با بیان این که در دستگاه قضایی در امر انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم، یادآور شد: با اقدامات پیشگیرانه زمینه مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می گردد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی تاکید نمود: باید نظارت ویژه و دقیق موجب گردد استفاده از اموال عمومی و بیت المال ضمناً برگزاری انتخابات رصد گردد که له یا علیه شخص خاصی استفاده نگردد و با برنامه هایی که این ستاد ارائه می دهد و نظارت و برخوردهایی که صورت می گیرد از تخریب نامزدها علیه یکدیگر پیشگیری گردد.

وی با تاکید بر اولویت پیشگیری از جرائم و تخلفات در انتخابات خرداد ماه گفت: در انتخابات شورای شهر و روستا، هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد و با نظارت و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه و دعوت از نامزدهای انتخاباتی ضمن تقویت مشارکت حداکثری از تخریب در فضای حقیقی و مجازی جلوگیری و با متخلفین مطابق قانون برخورد گردد.

رییس کل دادگستری ایلام با اشاره به ویژگی خاص انتخابات شورای شهر و روستا گفت: با توجه به بومی بودن استان و حضور اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات، باید مخاطرات و چالش های ممکن آنالیز و در مورد مواجهه با آن ها رویکرد پیشگیرانه را در راس برنامه ها قرار دهیم.

28 خرداد ماه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار می گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9929

به "خبرنگاران رسانه ها به عنوان ابزار نظارتی نقش خود را در انتخابات ایفا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه ها به عنوان ابزار نظارتی نقش خود را در انتخابات ایفا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید