خبرنگاران سه غیرنظامی در ادامه حملات سعودی به یمن کشته شدند

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- منابع خبری روز آدینه گزارش دادند؛ جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 19 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که بر اثر این حملات، سه غیرنظامی کشته و شماری نیز زخمی شدند.

خبرنگاران سه غیرنظامی در ادامه حملات سعودی به یمن کشته شدند

به گزارش پایگاه المسیره یمن، جنگنده های ائتلاف سعودی منطقه غافره واقع در استان صعده را هدف قرار دادند که بر اثر آن سه غیرنظامی کشته و شماری زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در ساعات گذشته مناطقی در استان های، جوف، مأرب، عمران و حجه را نیز بمباران کردند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که تا کنون بارها آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان توقف درگیری ها در یمن و مناطقی از دنیا شده که شاهد درگیری است تا یاری رسانی برای مقابله با شیوع کرونا در این کشورها امکان پذیر باشد.

از سوی دیگر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز آدینه اظهار داشت که پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی پیروز شده که با جنگنده های ائتلاف سعودی که قصد انجام عملیات در استان جوف را داشتند، مقابله نموده و آنها را فراری دهد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5532

به "خبرنگاران سه غیرنظامی در ادامه حملات سعودی به یمن کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه غیرنظامی در ادامه حملات سعودی به یمن کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید