خبرنگاران مأمور سیا به اتهام جاسوسی بازداشت شد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - دادستانی فدرال یک مأمور پیشین سیا را به اتهام اینکه اطلاعات نظامی حساس آمریکا را ظرف 10 سال به چین فروخته ، بازداشت نموده است.

خبرنگاران مأمور سیا به اتهام جاسوسی بازداشت شد

به گزارش امروز تارنمای شبکه خبری سی ان ان، الکساندر یوک چینگ ما (Alexander Yuk Ching Ma) متهم است که اطلاعات بعضی از کارکنان و شگردهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به مبلغ ده ها هزار دلار به تشکیلات اطلاعاتی چین فروخته بوده است.

بر اساس مستندات دادگاه، متهم 67 ساله، زاده هنگ کنگ است و پس از مهاجرت به آمریکا شهروند این کشور شده است. وی اوائل این ماه به یک مأمور مخفی اف بی آی که خود را مأمور اطلاعاتی چین جا زده بود گفته بود که می خواسته سرزمین مادری پیروز گردد.

به نوشته سی ان ان، فرد متهم از جمله ماموران اطلاعاتی پیشین است که در سال های اخیر به جاسوسی برای چین متهم شده اند. تنش های میان دو کشور در دولت ترامپ به اوج خود رسیده و واشنگتن به نحو فزاینده ای پکن را متهم به سرقت اسرار امنیتی و تجاری آمریکا می نماید.

الکساندر یوک چینگ ما که آدینه پیش دستگیر شد، متهم به توطئه برای انتقال اطلاعات نظامی آمریکا برای یاری به یک دولت بیگانه شده است. وی قرار است سه شنبه این هفته (29 مرداد) در دادگاه فدرال هاوایی محاکمه گردد.

بسیاری از موارد اتهامی وی در سالهای گذشته اتفاق افتاده است. بر اساس مستندات دادگاه، فرد متهم که از سال 1982 تا 1989 در سیا خدمت نموده بود از سال 2001 و در جریان دیدارهای سه روزه در یکی از هتل های هنگ کنگ با پنج تن از مقام های اطلاعات چین آغاز به فروش اسرار آمریکا کرد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7181

به "خبرنگاران مأمور سیا به اتهام جاسوسی بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مأمور سیا به اتهام جاسوسی بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید