خبرنگاران 331 محتوای آموزشی دانش آموزان استثنایی در چهارمحال و بختیاری تهیه شد

به گزارش جعبه مهر، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 331 محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی از سوی فرهنگیان این استان تهیه و تدوین شد که تمامی این محتواهای آموزشی مورد پذیرش وزارت آموزش و پرورش نهاده شد.

خبرنگاران 331 محتوای آموزشی دانش آموزان استثنایی در چهارمحال و بختیاری تهیه شد

فرحناز قائدامینی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: همچنین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نخستین پایگاه آموزش مجازی دانش آموزان استثنایی استان با یاری 50 میلیونی این نهاد برای تامین تجهیزات آن افتتاح شد.

وی ادامه داد: یاری برای راه اندازی پارک جهت یابی در مدرسه نابینایان، اهدای 250 تبلت به دانش آموزان، اهدای یاری اقتصادی برای راه اندازی مراکز مشاوره و یاری برای تدریس مجازی ویژه دانش آموزان استثنایی از دیگر فعالیت هایی بوده که در سفر سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان انجام شد.

قائدامینی توضیح داد: امید است تا هرچه زودتر محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا از میان برداشته گردد اما کوشش ما بر این است تا در دوران پساکرونا نیز از آموزش های مجازی به عنوان ابزار یاری آموزشی در آموزش و پرورش بهره گیری گردد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به سنجش 87 درصد دانش آموزان استان در سالجاری، گفت: با توجه به شیوع کرونا سنجش نوآموزان پیش دبستانی اجرا نشد.

خداکرم حیدری از پوشش 100 درصد دانش آموزان استثنایی استان نیز اطلاع داد و گفت: 5.86 درصد این دانش آموزان از خدمات بیمه برخوردار نیستند که در مقایسه با دیگر استانهای کشور از شرایط بهتری برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه تحصیلات پدر بیشترین گروه دانش آموزان استثنایی استان دبیرستان و مادران آنها ابتدایی و دبیرستانی است، توضیح داد: محل زندگی بیش از نیمی از دانش آموزان استثنایی استان نیز در روستاها است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 51 فضای آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی استان، اظهار داشت: از این تعداد 22 مدرسه فرسوده است و سهم دانش آموزان استثنایی استان از فضاهای ورزشی یک سالن ورزشی نیمه تمام است.

به گزارش خبرنگاران، 2 هزار و 840 دانش آموز با نیازهای خاص هستند که یکهزار و 260 دانش آموز نیازمند یاری های ویژه بوده و در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9375

به "خبرنگاران 331 محتوای آموزشی دانش آموزان استثنایی در چهارمحال و بختیاری تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 331 محتوای آموزشی دانش آموزان استثنایی در چهارمحال و بختیاری تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید