زیرساخت های قوی، لازمه به کارگیری ابزارهای اقتصادی جدید در بازار سرمایه

به گزارش جعبه مهر، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: به کارگیری ابزارهای اقتصادی جدید در بازار سرمایه نیازمند زیرساخت های قوی در بخش فناوری اطلاعات است.

زیرساخت های قوی، لازمه به کارگیری ابزارهای اقتصادی جدید در بازار سرمایه

روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: در چند ماه گذشته به خصوص از شهریور امسال، توسعه های جدیدی در سامانه معاملاتی پیاده سازی شده که باعث شده ظرفیت سامانه معاملاتی برای تراکنش ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران همچنان روی سایت tsetmc و زیرساخت های آن در حال فعالیت است، اضافه کرد: هم اکنون این سامانه حدود 16 هزار تراکنش در ثانیه و نزدیک به چهار میلیون معامله در روز را به شکل روان و بدون اشکال پوشش می دهد.

دهقان به کارگیری ابزارهای اقتصادی جدید در بازار سرمایه را نیازمند زیرساخت های قوی در بخش فناوری اطلاعات دانست و گفت: این حوزه سامانه، نیازمند تغییرات اساسی است تا بتواند از این ابزارهای اقتصادی پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات جای کار فراوان در بازار سرمایه وجود دارد، اضافه کرد: الآن که بازار به فرایند مثبت خود برگشته و تعداد معاملات افزایش یافته است، اگرچه سامانه معاملات جوابگو است و می تواند حتی بیشتر از قبل تعداد معاملات را پشتیبانی کند ولی طبیعی است که لازمه سرویس دهی مناسب توسعه و بهبود مستمر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اشاره به بعضی تغییرات در سامانه معاملاتی گفت: اخیراً بخش نمادهای پربیننده با نمادهای پرتراکنش جابجا شد تا بتوانیم دیتای بهتری را در اختیار سهامداران قرار دهیم.

وی شرح داد: نمادهای پرتراکنش نشان دهنده شرکت هایی هستند که از تعداد معاملات بالاتری برخوردارند، یعنی اقبال بیشتری به این نمادها در بازار وجود دارد و تراکنش های بیشتری را در داخل سامانه فراوری می نمایند.

دهقان همچنین گفت: تا به امروز کوشش نموده ایم با سامانه موجود در صورت امکان ابزارهایی از قبیل اختیار معامله، معاملات آینده، گواهی سپرده و فروش تعهدی را پیاده سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با ابراز امیدواری درخصوص ایجاد توسعه های جدید روی سامانه معاملاتی گفت: انتظار می رود ابزارهای مدیریت ریسک را بیشتر در اختیار قرار دهیم تا افراد بتوانند چه در روال های مثبت و چه منفی بازار، ریسک خود را مدیریت نمایند و با یک سود معقول در بازار فعالیت داشته باشند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8731

به "زیرساخت های قوی، لازمه به کارگیری ابزارهای اقتصادی جدید در بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های قوی، لازمه به کارگیری ابزارهای اقتصادی جدید در بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید