سازمان ملل متحد قطع آب پایتخت لیبی را محکوم کرد

به گزارش جعبه مهر، هماهنگ کننده یاری های بشر محبت آمیز سازمان ملل متحد برای لیبی، قطع آب طرابلس پایتخت این کشور توسط گروه های مسلح در حالی که شیوع ویروس کرونا این شهر را تهدید می نماید را محکوم کرد.

سازمان ملل متحد قطع آب پایتخت لیبی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، یعقوب الحلو دیروز (آدینه) با محکوم کردن قطع آب طرابلس توسط گروههای مسلح در این شهر اضافه نمود که این اقدام در حالی که این کشور جنگ زده با شیوع ویروس کرونا روبرو است، باید با محکومیت های ویژه دنیای همراه گردد.

وی تاکید نمود که این اقدام مجازات جمعی میلیون ها انسان بی گناه است و باید فورا متوقف گردد.

مرکز مسئول شبکه آبرسانی طرابلس گزارش داد که گروههای مسلح از دوشنبه هفته گذشته شبکه آب الشویرف پایتخت لیبی را تحت کنترل گرفته اند و آب را قطع و کارکنان این مرکز را تهدید نموده اند.

در حال حاضر آب بر روی دو میلیون جمعیت طرابلس و شهرهای نزدیک آن بسته شده است. در همین حال برق پایتخت لیبی نیز در هفته گذشته به طور مکرر قطع شده است .

جنگ در کشور لیبی کوشش ها نظام بهداشت و درمان برای مقابله به ویروس کرونا را با چالش روبرو نموده و در این کشور اکنون 24 مورد مبتلا به این ویروس گزارش شده است.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق با موضوع نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با موضوع دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر که کنترل شرق لیبی را در دست دارند، در کوشش هستند تا دولت مرکزی لیبی به رهبری فایز السراج در غرب لیبی را سرنگون نموده و طرابلس را به تصرف خود در آورند.

نیروهای ژنرال حفتر که از سوی امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و بعضی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را شروع و از 12 دسامبر گذشته نیز به منظور تصرف این شهر حملات شان را تشدید نموده اند.

هم اکنون مصر و امارات و روسیه از ژنرال حفتر و ترکیه و قطر از السراج حمایت اقتصادی، نظامی و سیاسی می نمایند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5668

به "سازمان ملل متحد قطع آب پایتخت لیبی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل متحد قطع آب پایتخت لیبی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید