ساماندهی قیمت موز با نظارت اتاق اصناف

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برنامه ریزی برای کاهش قیمت موز اجرا شده است، گفت توزیع و فروش این محصول با نظارت این نهاد ساماندهی می گردد.

ساماندهی قیمت موز با نظارت اتاق اصناف

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف، سعید ممبینی در نشست برنامه ریزی کاهش و کنترل قیمت موز اضافه کرد: با توجه به افزایش بی رویه قیمت این محصول در سطح بازار و تاثیر قیمت آن بر سایر میوه ها، مقرر شد مسائل واردات این کالا برطرف و بر همین اساس سامانه ثبت سفارش باز و واردات موز در ازای صادرات سیب امکان پذیر گردد.

وی بیان کرد: در پی امکان فراهم شده، مقرر شد واردنمایندگان متقاضی در ازای صادرات سیب، با راهنمایی و راهبردی اتحادیه های صنفی موزهای وارداتی را در شبکه های رسمی توزیع صنفی و با رعایت قیمت مصوب هر کیلو 25 هزار تومان به مصرف نماینده ارائه دهند.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین از بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد: چنانچه هر یک از فعالان مالی، این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به مصرف نماینده ارائه دهد، بازرسان تشکیل پرونده داده و به سازمان تعزیرات ارسال نمایند.

به گفته وی، با هماهنگی های به عمل آمده، سازمان تعزیرات حکومتی نیز تسریع در رسیدگی به این دست از پرونده ها را در دستور کار خود قرار داده است.

موز میوه ای مورد احتیاج برای مردم است اما از اقلام اساسی مصرفی محسوب نمی گردد که با قرار دریافت در گروه هفت کالایی، به دلیل محدودیت های ارزی موجود در کشور به این گروه ارز تخصیص داده نمی گردد و ثبت سفارش آن از اردیبهشت ماه ممنوع است.

با کم شدن واردات موز، عرضه این محصول در بازار کاهش یافت و در واکنش به این کاهش عرضه، قیمت موز در روزهای گذشته افزایشی شده است که البته با صدور مجوز واردات احتمال ریزش قیمت این کالا در بازار طی روزهای آینده پیش بینی می گردد.

پیش از این نیز حمید زادبوم رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر تداوم ممنوعیت ثبت سفارش واردات موز اعلام نموده بود: واردات این محصول از محل تعرفه سیب درختی اجرا شده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9313

به "ساماندهی قیمت موز با نظارت اتاق اصناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی قیمت موز با نظارت اتاق اصناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید