صدور موافقت اصولی برای ساخت 18 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی

به گزارش جعبه مهر، معاون گردشگری خراسان شمالی از صدور موافقت اصولی برای ساخت 18 اقامتگاه بوم گردی در استان از ابتدای امسال تاکنون اطلاع داد.

صدور موافقت اصولی برای ساخت 18 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی؛ علی کاظمی روز شنبه 23 آذرماه 98 با اعلام این مطلب اظهار کرد: ساخت و بهره برداری از این اقامتگاه ها برای 128 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می نماید.

کاظمی گفت: این اقامتگاه ها در روستاهای زمان صوفی، دشت، قارلق، تراقی کرد، ایوب، کشانک، چهارخروار، چلو، اسفجیر، اسطرخی، کاظم آباد، پرکانلو، دهستان گیفان، منطقه گلیل، دوراهی امان الله شیروان و محور بجنورد ـ آشخانه و محور بجنورد ـ باباامان راه اندازی می شوند.

او با اشاره به اینکه بوم گردی فقط صدور مجوز نیست، اضافه کرد: داشتن طرح توجیهی و ظرفیت سنجی از الزامات صدور مجوز است، بنابراین افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه و دریافت تسهیلات هستند باید علاوه بر آموزش های لازم، ظرفیت سنجی را مدنظر قرار دهند.

معاون گردشگری خراسان شمالی، حفظ و پاسداشت فرهنگ سنتی و بومی، یاری به اقتصاد روستاییان به وسیله کسب وکارهای کوچک و ایجاد نوع جدیدی از مقاصد و جاذبه های گردشگری را ازجمله مزیت های بوم گردی برشمرد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4236

به "صدور موافقت اصولی برای ساخت 18 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور موافقت اصولی برای ساخت 18 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید