عراقچی:مهمترین ابزار آمریکا علیه ایران و کره شمالی استفاده از تحریم های مالی است

به گزارش جعبه مهر، هیات مجمع عالی خلق جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی با معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی کرد .

عراقچی:مهمترین ابزار آمریکا علیه ایران و کره شمالی استفاده از تحریم های مالی است

به گزارش خبرنگاران،در دیدار هیات پارلمانی کره شمالی به ریاست آقای پاک چول مین نائب رئیس مجمع خلق کره و رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور با سیدعباس عراقچی معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور در عرصه های پارلمانی، سیاسی، مالی و بین المللی مورد مصاحبه و گفتگو نهاده شد.

طرف کره ای در این دیدار سفر هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری دموکراتیک خلق کره به تهران را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط برشمرده و از موفقیت های دولت و مردم ایران در مقابله با تحریم های آمریکا ابراز خوشحالی کرد و گفت: دو کشور همیشه از روابط خوب و محبت آمیز ای در عرصه های مختلف برخوردار بوده و خواهند بود.

معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد کیم جونگ اون به عنوان رییس کمیسیون دولتی جمهوری خلق کره اظهار کرد : مهمترین ابزار آمریکا علیه کشورهای مستقلی چون ایران و کره شمالی استفاده از تحریم های مالی است ولی با این حال در طول چند دهه گذشته نتوانسته است خللی در اراده دو کشور به وجود آورد.

عراقچی اظهار داشت: آمریکا هم در خروج از برجام و هم در مذاکره با کره شمالی نشان داد که طرف قابل اعتمادی برای مصاحبه نیست. دولت آمریکا در اقدامی غیرمعمول در نظام بین الملل، دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران را که در سطح بین المللی از مقبولیت فراوانی برخوردار است مورد تحریم قرار داده و از سوی دیگر شعار مذاکره سر می دهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشوزمان آمادگی و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مبادلات سیاسی میان دو کشور در سطوح مختلف،بویژه فراهم کردن سفر دکتر محمدجواد ظریف به پیونگ یانگ، در پاسخ به سفر سال گذشته همتای کره ای و همچنین سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را گفت.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2727

به "عراقچی:مهمترین ابزار آمریکا علیه ایران و کره شمالی استفاده از تحریم های مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی:مهمترین ابزار آمریکا علیه ایران و کره شمالی استفاده از تحریم های مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید