فرصت های سرمایه گذاری به 100 شرکت برتر شناسایی شده، معرفی شده است

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: از میان 12 هزار بنگاه مالی با اشتغال بیش از 10 نفر، براساس شاخص های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده 100 شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده اند که فرصت های سرمایه گذاری به این شرکت ها معرفی شده است.

فرصت های سرمایه گذاری به 100 شرکت برتر شناسایی شده، معرفی شده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سعید زرندی در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر اضافه نمود: از 100 شرکت برتر، تعداد 39 شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، 21 شرکت در حوزه غیرفلزی، 20 بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و 20 بنگاه نیز در بخش ماشین سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

زرندی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری به این 100 شرکت معرفی شده است، گفت: 23 شرکت از میان این شرکت ها برای سرمایه گذاری های جدید اعلام آمادگی کردند و 80 طرح با حجم سرمایه گذاری 240 هزار میلیارد تومان از سوی آنان پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: امروز تفاهم نامه های وزارت صمت با 5 شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر به ارزش 6.1 میلیارد دلار امضا می گردد.

آقای زرندی اضافه نمود: جهت گیری جدی ما توسعه سرمایه گذاری در کشور و افزایش سرمایه گذاری برای آینده مناسب ایران است.

وی تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی را در این راستا از سیاست گذاری ها دانست و گفت: به دنبال بهبود تراز تجاری کشور به وسیله جایگزینی واردات، ساخت داخل، ارتقای کیفیت، تنوع محصول و ورود به بازار های جهانی هستیم.

معاون امور طرح و برنامه وزارت صمت با تأکید بر اهمیت بنگاه های کوچک و متوسط و شرکت های عظیم در کنار هم، اضافه نمود: تقویت بنگاه های کوچک و متوسط را با شکل گیری بنگاه های عظیم مالی دنبال می کنیم و این دو حوزه از هم قابل تفکیک نیستند.

زرندی، تنظیم گری بنگاه های کوچک و متوسط با شبکه سازی بنگاه های عظیم را یک ضرورت دانست و این موضوع را از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان نمود.

وی گفت: رتبه بندی واحد ها و بنگاه های صنعتی، معدنی و تولیدی را در کشور اجرا و پیاده سازی می کنیم.

لازم به ذکر است در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان مالی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران 5 شرکت امضا کننده حضور داشتند.

شروع آئین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی

آئین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل وزارت صمت شروع شد.

در این مراسم که با حضور وزیر صمت، معاون قضایی دادستان کل کشور، استانداران هرمزگان و شرکت های برتر شروع شده حدود 70 نفر در فضایی سربسته جمع شده اند که در شرایط کرونایی این تجمع می تواند عاملی برای شیوع این بیماری باشد.

بر اساس این گزارش شرکت های چادرملو، ماشین سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل حدود 6 میلیارد دلار برای توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری خواهند کرد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9507

به "فرصت های سرمایه گذاری به 100 شرکت برتر شناسایی شده، معرفی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت های سرمایه گذاری به 100 شرکت برتر شناسایی شده، معرفی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید