فواید آب هندوانه در فصل گرما

به گزارش جعبه مهر، مصرف انواع آب میوه به ویژه آب هندوانه در ماه های گرم سال برای تامین آب بدن و مواد مغذی مورد احتیاج آن لازم است.

فواید آب هندوانه در فصل گرما

وب سایت پزشکی بولدسکی در گزارشی درباره فواید آب هندوانه تأکید کرد که این آب میوه، کم کربوهیدرات، کم کالری و سرشار از فیبر، اسید های آمینه و کاروتنوئید ها است. هندوانه 17 درصد احتیاج روزانه به ویتامین A و 21 درصد از احتیاج روزانه به ویتامین C را تامین می نماید و علاوه بر این، مزایای زیر را هم دارد:

سموم را دفع می نماید

هندوانه به دفع سموم از بدن یاری می نماید و محتوای بالای ماده معدنی پتاسیم در آب هندوانه عملکرد کلیه را بهبود می بخشد و اسید اوریک، قند و سایر سموم موجود در خون را فیلتر می نماید.

هضم غذا را بهبود می بخشد

هندوانه سرشار از آب و فیبر است که سلامت دستگاه گوارش را تقویت می نماید و ویتامین C و A و آنتی اکسیدان های حیاتی موجود در آن که میکروبیوم خوب روده را تقویت می نمایند، به بهبود هضم غذا که به دلیل افزایش گرما در طول تابستان اغلب ضعیف و کند می گردد، یاری می نماید.

منبع انرژی

هر 100 گرم آب هندوانه، حدود 30 کالری انرژی داشته و به عنوان یک نوشیدنی فوری تقویت نماینده انرژی عمل می نماید؛ زیرا حاوی ویتامین C، ویتامین A و منیزیم است.

پیشگیری از آفتاب سوختگی

آب هندوانه به دلیل داشتن مقدار زیادی آب، تعریق را برای خنک سازی گرمای بدن و تعادل الکترولیت ها تحریک می نماید. ویتامین C موجود در آن هم باعث تقویت ایمنی بدن و تقویت بدن می گردد.

حفظ مایعات بدن

مقدار زیاد آب هندوانه، به حفظ تعادل الکترولیت در بدن یاری می نماید و به بدن احساس سیری می دهد، تشنگی را رفع نموده و از کمبود آب بدن جلوگیری می نماید.

حفظ سطح pH

آب هندوانه سطح pH بدن را حفظ می نماید. سطح pH بدن با افزایش دما، کاهش می یابد. وقتی pH کاهش می یابد، بدن اسیدی شده و منجر به شرایطی از جمله ضعف کبد، نارسایی قلبی و افت قند خون می گردد، اما ثابت شده است که مصرف آب هندوانه به طور طبیعی به حفظ سطح pH بدن یاری و از عفونت جلوگیری می نماید.

کاهش دمای بدن

دمای بدن معمولاً در طول تابستان افزایش می یابد. خوردن آب هندوانه به کاهش دمای بدن یاری می نماید، زیرا حاوی درصد زیادی آب است و اثر تسکین دهنده ای برای بدن ایجاد می نمایدY همچنین ترکیب لیکوپن موجود در آن از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می نماید.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9743

به "فواید آب هندوانه در فصل گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید آب هندوانه در فصل گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید