قاسم پور: امیدی به حل مسائل ریشه ایی ورزش ندارم، همه وعده داده اند

به گزارش جعبه مهر، پیشکسوت فوتبال معتقد است دورنمای روشنی در انتظار ورزش کشور نیست و در عرصه مدیریت از افراد با دانش و با تفکرات نو استفاده نمی شود.

قاسم پور: امیدی به حل مسائل ریشه ایی ورزش ندارم، همه وعده داده اند

ابراهیم قاسم پور پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگاران درباره مسائل زیرساختی و مدیریتی ورزش و راه حل های حل این مسائل و توقع ها از دولت آینده اظهار کرد: مسائل زیادی در عرصه ورزش داریم از جمله مسائل مدیریتی، کمبود امکانات و مسائل دیگر ساختار فوتبال و برنامه ریزی ضعیفی داریم. خیلی افراد و کارشناسان درباره این مسائل صحبت کرده اند اما یا امکانات اقتصادی ضعیف است و یا مدیریت ها که این مسائل حل نمی شود. باید بگردیم و ببینیم کدام کشور ها برنامه ریزی و مدیریت کرده اند تا از آنها الگو برداری کنیم. متاسفانه این مسائل دنبال نمی شود و بودجه کافی صرف ورزش نمی شود و برخی مدیران به دنبال این هستند که در مدت کوتاه نتیجه ای بگیرند تا آن را به نام خودشان ثبت کنند. همه این مسائل دست به دست هم می دهند تا مردم مثل اقتصاد از ورزش هم تا امید شوند. خیلی ها راه حل ارائه می دهند اما عمل نمی بینیم.

قاسم پور درباره راه حلهای حل این مسائل گفت: حلال مسائل پول است و در درجه دوم باید روی این پول نظارت وجود داشته باشد. باشگاه های ما نه خصوصی هستند و نه حرفه ای. بیشتر از نود درصد تیم های ما به ارگان ها، سازمان ها و شرکت ها وابسته هستند. روی پول هایی که هزینه می شود نظارت و برنامه ریزی درست نمی شود.

وی ادامه داد: بودجه باشگاه ها دولتی است و دولت باید نظارت کند تا این پول به افراد درست پرداخت شود و درست خرج شود. فکر می کنم خصوصی سازی در کشور ما کارایی ندارد چون فوتبال ما هزینه بالایی دارد و از طرفی درآمدزایی ندارد. افرادی مثل آقای زنوزی به فوتبال می آیند اما مسائل دیگری را دنبال می کنند و فوتبال برای آنها سکوی پرتاب است تا اسم و رسمی پیدا کنند و در کنار فوتبال استفاده های اقتصادی ببرند اما بعد از مدتی همه این افراد از فوتبال محو می شوند.

او درباره دورنمای ورزش اظهار کرد: نمی خواهم سیاسی صحبت کنم اما مسئولین لطف کنند مسائل اقتصادی مردم را حل کنند فوتبال پیشکش. فکر نمی کنم در آینده حداقل در ورزش چیزی عوض شود. دور نمای ورزش را روشن نمی بینم. در سال های گذشته دیده ایم که مسئولین سیاسی و ورزشی وعده داده اند و به هیچ کدام عمل نشده است.

قاسم پور گفت: یک مسئول ورزشی می گوید استادیوم ها را بیمه می کنیم و به رشته های مختلف رسیدگی می کنیم و وعده های دیگر می دهند اما من بعید می دانم چیزی تغییر کند. در آینده از همین افراد در مدیریت استفاده می شود و نمی توانیم آدم جدیدی بیاوریم تا دانش و تفکرات جدید تزریق شود. پول ورزش باید به طور اصولی و با برنامه ریزی خرج ورزش شود و از افرادی استفاده شود که دلسوز باشند تا پیشرفتی حاصل شود. پول های ورزش در جاهای دیگری هزینه می شود مثلاً 100 میلیارد به فردی می دهند اما 90 میلیارد حیف و میل می شود. حتی یک درصد هم امید ندارم که در آینده مسائل و فساد هایی که در فوتبال و ورزش وجود دارد، حل شوند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10267

به "قاسم پور: امیدی به حل مسائل ریشه ایی ورزش ندارم، همه وعده داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسم پور: امیدی به حل مسائل ریشه ایی ورزش ندارم، همه وعده داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید