لغو ویزا دو طرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری، هفته آینده از برند ملی گردشگری ایران رونمایی می شود

به گزارش جعبه مهر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در انتها ماه جاری سفری به روسیه خواهم داشت و موضوع لغو دو طرفه ویزا بین ایران و روسیه نهایی خواهد شد.

لغو ویزا دو طرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری، هفته آینده از برند ملی گردشگری ایران رونمایی می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علی اصغر مونسان در هشتمین جلسه شورای سیاست گذاری بخش خصوصی جهانگردی با قدردانی از تلاش های اجرا شده برای طراحی برند ملی جهانگردی ایران، گفت: جای برند ملی جهانگردی واقعا خالی بود و امروز خوشحالیم که این برند تدوین شده و در مهرماه امسال هم زمان با فرا رسیدن هفته جهانگردی رونمایی خواهد شد.

وی اعلام نمود: این برند می تواند در اقلام تبلیغاتی ما ثبت شود و علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز در مکاتبات و اقلام تبلیغاتی خود از آن استفاده کند.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هم چنین به رونمایی از نسخه جدید پورتال جهانگردی ایران اشاره کرد و اضافه کرد: نسخه جدید این پورتال نیز به خوبی طراحی شده و به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

وی اعلام کرد: پورتال جامع جهانگردی ایران در حقیقت یک منبع غنی برای آشنایی هرچه بیشتر جهانگردان داخلی و خارجی با ظرفیت های جهانگردی و نیز آثار فرهنگی تاریخی در کنار هنرهای سنتی و حتی آداب و رسوم و خوراک و غذای مناطق مختلف کشور است.

سفر هوشمند، راهکار جهانگردی در دوران کرونا

مونسان درباره موضوع کرونا و تأثیر آن بر صنعت جهانگردی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در دوران شیوع کرونا به آن توجه داشت، برنامه ریزی برای سفر هوشمند است.

وی اضافه کرد: به طور حتم سلامتی مردم در اولویت قرار گرفته است و شرایط به گونه ای نیست که بدون موافقت وزارت بهداشت بخواهیم کاری را انجام دهیم. اکنون وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا است و باید به گونه ای رفتار شود که این بیماری شیوع پیدا نکند، از این رو یکی از راهکارهایی که می تواند در دوران کرونا به ما کمک کند، موضوع سفر هوشمند یا سفر مسئولانه است.

مونسان اعلام کرد: سفر در اختیار ما نیست و ما نمی توانیم به مردم بگوییم سفر بروید یا نروید. بسکمک از مردم خودشان با وسیله شخصی خود و بدون استفاده از ظرفیت های تورهای جهانگردی، سفر می کنند که این موضوع می تواند در شیوع بیشتر کرونا تأثیرگذار باشد، اما اگر سفر در قالب تورهای جهانگردی باشد و جهانگردان در مراکز اقامتی رسمی که تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، اقامت داشته باشند به طور حتم سفری ایمن و کم خطری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از این رو تأکید ما بر روی سفر هوشمند یا همان سفر مسئولانه است و اگر قرار است سفری هم انجام شود حتما سفری باشد که در قالب تور باشد و تحت نظارت این وزارتخانه انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در ادامه گفت: مراکز و تأسیسات جهانگردی تحت نظارت این وزارتخانه به طور کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند. آنچه که باعث نگرانی وزارت بهداشت است سفرهای بدون برنامه ریزی و سفرهایی است که در آن پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

وی در ادامه با بیان این که ارتباط خوبی با وزیر بهداشت دارد، ادامه داد: آقای دکتر نمکی فردی معقول است و به طور حتم دغدغه ایشان و همکاران شان در وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به جا است. برای همین ما نیز بر سفر هوشمند تأکید داریم و در حال حاضر نیز با توجه به این که تمام هتل ها و مراکز اقامتی و تأسیسات جهانگردی تحت نظارت این وزارتخانه پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند، جهانگردی که با برنامه ریزی سفر می کند می تواند با خیالی آسوده از این مراکز استفاده کند.

برنامه ریزی برای جذب جهانگردان خارجی

مونسان در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع جهانگردی خارجی اشاره کرد و اضافه کرد: فرایند جذب جهانگرد خارجی و تجربه لغو ویزا با چین و عمان فرایند مثبت و تجربه خوبی بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی از کشورها موضوع جذب جهانگرد خارجی را آغاز کرده و سفرهای خارجی به این کشورها انجام می شود که ما نیز با درنظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم موضوع جذب جهانگرد خارجی را مجددا آغاز کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ادامه داد: در همین ارتباط در خاتمه ماه جاری سفری به روسیه خواهم داشت و موضوع لغو دو طرفه ویزا بین ایران و روسیه نهایی خواهد شد.

4076/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7311

به "لغو ویزا دو طرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری، هفته آینده از برند ملی گردشگری ایران رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا دو طرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری، هفته آینده از برند ملی گردشگری ایران رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید