مرگ هولناک راکب موتور در همدان

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بر اثر بی احتیاطی راکب 52 ساله، موتورسیکلت با دیوار برخورد و موجب مرگ وی شد.

مرگ هولناک راکب موتور در همدان

دکتر ارتین کمالی در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته یک فرد موتورسوار در خیابان رکنی همدان به علت بی احتیاطی با دیوار برخورد کرد و سریعاً به بیمارستان اعزام شد اما با وجود کوشش کادر پزشکی فرد مذکور به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

وی توضیح داد: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادف ها و برخوردهای فیزیکی در موتورسواری سرعت های بالا می تواند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.

کمالی با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت می تواند آسیب های عمیقی به بدن به ویژه سر و صورت وارد نموده و موجب شکستی های شدید در استخوان های موتورسوار گردد، اضافه کرد: بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم و در ابتدا از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری نموده و اگر هم حادثه ای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل گردد.

وی اظهار کرد: کلاه کاسکت مانند صدفی برای موتورسوار است که از سر و صورتش محافظت می نماید. صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانی های جسمی برای موتورسواران و دوچرخه سواران است بنابراین برای یک موتورسوار داشتن کلاه ایمنی، لازم است.

این مقام مسئول قضایی توضیح داد: بی شک قوانین هدایت و رانندگی برای ایجاد نظم و امنیت است. بسیار دیده شده که موتورسوار فکر می نماید می تواند از چراغ قرمز و میان اتومبیل ها عبور کند، چون موتورسیکلت است اما موجب ترافیک و بی نظمی و مهمتر از همه به خطر انداختن جان خود موتورسوار می گردد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از سال 89 تا 98 در مجموع تصادفات منجر به فوت 34.5 درصد کاهش داشته است، مطرح نمود: میزان تصادفات در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 29 فوتی در تصادفات درون شهری کاهش 23.6 درصدی، 140 فوتی در تصادفات برون شهری کاهش 27.4 درصدی و 23 فوتی در تصادفات خاکی- روستایی افزایش 90 درصدی داشته است.

کمالی با بیان اینکه 22 نفر هم در سایر موارد جان باخته اند، ادامه داد: در مجموع 214 نفر شامل 165 نفر مرد و 49 نفر زن در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز 38 نفر در تصادفات درون شهری، 193 نفر در تصادفات برون شهری، 12 نفر در تصادفات خاکی- روستایی و 21 نفر در سایر موارد فوت کردند و آمارها کاهش 19 درصدی تصادفات منجر به مرگ را نشان می دهد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7811

به "مرگ هولناک راکب موتور در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ هولناک راکب موتور در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید