مشخصات کلیدی هر سه گوشی سری گلکسی S21 فاش شد

به گزارش جعبه مهر، شب گذشته سایت Android Police با انتشار یک گزارش، مشخصات کلیدی هر سه گوشی سری سامسونگ گلکسی S21 را فاش کرد. اگرچه طی هفته ها و ماه های گذشته اطلاعات پراکنده ای درباره این گوشی ها مطرح شده، ولی حالا به لطف این گزارش با خیال راحت می توانیم به ویژگی های اصلی آن ها بپردازیم. همچنین در گزارش مذکور آمده که رندرهای منتشر شده از این گوشی ها تا حد زیادی دقیق هستند.

مشخصات کلیدی هر سه گوشی سری گلکسی S21 فاش شد

نمایشگر

اول از همه باید به نمایشگر بپردازیم. بنا به این گزارش، گوشی های گلکسی S21، S21 پلاس و S21 اولترا به ترتیب از نمایشگرهای 6.2، 6.7 و 6.8 اینچی بهره می برند. هر دو گوشی S21 و S21 پلاس مبتنی بر نمایشگر FHD+ با رفرش ریت 120 هرتز هستند ولی برخلاف گلکسی نوت 20 اولترا، این رفرش ریت متغیر نیست.

از طرف دیگر، سامسونگ برای مدل اولترا از بهترین نمایشگر موجود استفاده نموده است. به همین خاطر شاهد رزولوشن WQHD+ و فناوری LTPO هستیم که مصرف انرژی را کاهش می دهد. همچنین به لطف قابلیت رفرش ریت متغیر، این نمایشگر می تواند با توجه به محتوای نمایش داده شده رفرش ریت 1 هرتز تا 120 هرتز را انتخاب کند. از دیگر ویژگی های حائز اهمیت آن نباید حداکثر روشنایی را از قلم بیندازیم که حالا به 1600 نیت می رسد و این در حالی است که نمایشگر اس 20 اولترا از حداکثر روشنایی 1400 نیت بهره می برد. گفته می گردد نسبت کنتراست این نمایشگر 3 میلیون به 1 است که رقم فوق العاده ای محسوب می گردد.

در رابطه با پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen گزارش های مختلفی منتشر شده و حالا این گزارش هم بار دیگر پشتیبانی از این قابلیت را تأیید می نماید. البته قرار نیست این قلم در بدنه گوشی موردنظر قرار بگیرد و در جعبه این گوشی هم تعبیه نمی گردد. البته به نظر می رسد سامسونگ کیس های محافظ مخصوصی را برای این گوشی ارائه می نماید که می توانند قلم S Pen را در خود جای دهند.

  • آیا پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen تصمیم هوشمندانه ای است؟

طراحی

همان طور که گفتیم، رندرهای فاش شده از این گوشی ها تا حد زیادی جزئیات آن ها را با دقت زیادی نمایش می دهند. این یعنی سال جاری سامسونگ برای خانواده گلکسی S21 تصمیم گرفته طراحی ماژول دوربین را تغییر بدهد و حالا سمت چپ و بالای این ماژول بخشی از لبه بدنه گوشی را پوشش می دهد. ضمناً با توجه به رنگ کلی بدنه، شاهد رنگ های متفاوتی برای فریم و ماژول دوربین خواهیم بود.

اما طبق این گزارش جدید، گفته می گردد گوشی گلکسی S21 همراه با پنل پشتی پلاستیکی راهی بازار می گردد. این همان کاری است که سامسونگ برای گلکسی نوت 20 انجام داده و ظاهرا از نتیجه نهایی راضی بوده است. البته S21 اولترا با پنل پشتی شیشه ای معرفی می گردد و درباره جنس پنل پشتی مدل پلاس هم اطلاعاتی فاش نشده است.

کاربران برای خرید S21 می توانند از بین رنگ های صورتی، بنفش، خاکستری و سفید دست به انتخاب بزنند. همچنین S21 پلاس در رنگ های نقره ای، مشکی و بنفش معرفی می گردد و در نهایت باید به دو رنگ مشکی و نقره ای S21 اولترا اشاره کنیم.

مشخصات سخت افزاری

گوشی های سری گلکسی S21 در بیشتر بازارها همراه با تراشه اگزینوس 2100 معرفی خواهند شد و در بعضی بازارها مانند چین و آمریکا هم با تراشه اسنپ دراگون 875 به دست کاربران می رسند. طبق گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد اگزینوس 2100 از نظر عملکردی تفاوت چندانی با اسنپ دراگون 875 نخواهد داشت و حتی شاید بهتر از آن باشد.

هر دو تراشه از نوع 5G محسوب می شوند؛ یعنی این گوشی از اینترنت 5G پشتیبانی می نمایند. هنوز معلوم نیست که آیا سامسونگ مانند سال گذشته مدل هایی که تنها از اینترنت LTE پشتیبانی می نمایند هم عرضه خواهد نمود یا نه. گوشی های S21 و S21 پلاس از فناوری وای فای 6 پشتیبانی می نمایند ولی مدل اولترا می تواند از وای فای 6E بهره ببرد که طبق ادعای سامسونگ 2 برابر سرعت بیشتری نسبت به وای فای 6 دارد.

گوشی های S21 و S21 پلاس به ترتیب با باتری های 4000 و 4800 میلی آمپر ساعتی به دست کاربران می رسند. کاربران گلکسی S21 اولترا هم با خرید این گوشی می توانند از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره ببرند. حداکثر سرعت شارژ آن ها هنوز تأیید نشده ولی می توانیم انتظار پشتیبانی از حداقل سرعت 25 وات را داشته باشیم. درباره میزان حافظه رم و حافظه داخلی هم هنوز نمی توانیم با قاطعیت اظهارنظر کنیم.

دوربین ها

گوشی های گلکسی S21 و S21 پلاس در زمینه دوربین تفاوت خاصی با نسل قبلی نخواهند داشت. گفته می گردد هر دو آن ها از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 64 مگاپیکسلی بهره می برند.

درباره مدل اولترا هم شاهد نسل دوم سنسور 108 مگاپیکسلی خواهیم بود که در کنار آن همان دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است. مطابق انتظار، در این ماژول دو دوربین تله فوتو تعبیه شده که یکی از آن ها مبتنی بر سنسور 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 3 برابری و دیگری یک دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری است. همچنین سامسونگ برای این دوربین از سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری استفاده نموده است.

ضمناً قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه دیگر محدود به دوربین های اصلی نیست و تمام دوربین ها می توانند از این مشخصه بهره ببرند. با توجه به شرایط نوری محیط هم دوربین این گوشی ها می توانند به طور اتوماتیک سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه را برای فیلم برداری انتخاب نمایند. در نهایت نباید امکان بهره گیری از فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم.

قیمت و تاریخ عرضه

در این گزارش به قیمت دقیق این گوشی ها اشاره نشده ولی به نظر می رسد سامسونگ میخواهد آن ها را قیمت های پایین تر از نسل قبلی راهی بازار کند. یکی از افشاگران اعلام نموده که خانواده گلکسی S21 در تاریخ 25 دی معرفی می شوند و 10 بهمن به دست کاربران می رسند. در نهایت باید ببینیم این گوشی ها تا چه حد می توانند توجه کاربران را جلب نمایند.

  • گلکسی S21 چگونه می تواند آیفون 12 را از میان بردارد؟

منبع: Sam Mobile

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8260

به "مشخصات کلیدی هر سه گوشی سری گلکسی S21 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کلیدی هر سه گوشی سری گلکسی S21 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید