مصر از انتقال تروریست ها در سوریه به سایر نقاط جهان ابراز نگرانی کرد

به گزارش جعبه مهر، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر با تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه و مقابله با گروه های تروریستی در آن کشور نسبت به خطر انتقال تروریست ها از آنجا به سایر مناطق جهان هشدار داد.

مصر از انتقال تروریست ها در سوریه به سایر نقاط جهان ابراز نگرانی کرد

احمد حافظ سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع گفت که سامح شکری وزیر امور خارجه این کشور امروز (پنجشنبه) در قاهره با گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

وی افزود: در این دیدار، وزیر امور خارجه مصر، از تلاش های اجرا شده برای یافتن راه چاره سیاسی جهت حل بحران سوریه تقدیر و موضع ثابت کشورش درباره بحران سوریه را بیان نمود.

شکری با اشاره به تلاش ها و تماس های مداوم مصر در دوره گذشته با طرف های مختلف ذیربط، گفت: موضع مصر بر اساس حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت به گونه ای که وحدت سوریه و استقلال سیاسی آن حفظ شود، است.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر افزود که وزیر امور خارجه این کشور با تاکید بر اهمیت تلاش برای فعال کردن همه راه چاره های سیاسی مرتبط با بحران سوریه گفت: مصر هرگونه تغییر جمعیتی اجباری که در سوریه اتفاق می افتد را نمی پذیرد و انجام اقدامات سیاسی برای مقابله قاطع و موثر با سازمان های تروریستی مسلح به ویژه انتقال جنگجویان افراطی از سوریه به سایر مناطق درگیری که با هدف ملتهب کردن درگیری ها به منظور تامین اهداف و برنامه حامیان این گروه های تروریستی انجام می شود را ضروری می داند.

به گفته حافظ، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، شکری را در جریان دیدگاه ها و اقدامات مختلف اجرا شده درباره سوریه قرار داد و از نقش متعادل مصر در قبال سوریه قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود در این زمینه هماهنگی با قاهره ادامه یابد. ، ایرنا

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8065

به "مصر از انتقال تروریست ها در سوریه به سایر نقاط جهان ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر از انتقال تروریست ها در سوریه به سایر نقاط جهان ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید