مصر: گزارش حقوق بشری آمریکا نامعتبر است

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه اظهار داشت که قاهره گزارش های مشابه آنچه درباره حقوق بشر 2018 جهانی از سوی وزات خارجه آمریکا منتشر شده را معتبر نمی داند.

مصر: گزارش حقوق بشری آمریکا نامعتبر است

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، احمد حافظ سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: بخش ویژه مصر در این گزارش و گزارش های مشابه دیگر مبتنی بر اطلاعات غیر موثق است که از طریق طرف ها و سازمان های غیر دولتی با انگیزه های سیاسی مخالف تهیه شده است؛ گزارش هایی ارسالی که مستند به هیچ دلیل و برهانی نیست و فاقد موضوعیت و اعتبار است.

حافظ گفت که دولت مصر برای تقویت حقوق بشر به معنای جامع آن و نیز فعال سازی ضمانت های قانون اساسی در رابطه با حقوق بشر کوشش نموده اما در گزارش وزارت خارجه آمریکا به این کوشش ها اشاره ای نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر به اهمیت احترام به مبنای عدم دخالت در امور داخلی مصر از سوی آمریکا نیز اشاره نمود.

سازمان عفو بین الملل هفته گذشته با اشاره به این که ده ها فعال مدنی مصری از شروع سال جدید میلادی تاکنون در معرض موجی از حملات سایبری قرار گرفته اند، از وضعیت فعالان حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور نیز در گزارشی از تضییع حقوق زنان در مصر نوشت: صدها زن مصری با خشونت های شدیدی در زندان های این کشور روبه رو هستند.

مصر همپیمان آمریکا به شمار می رود با این وجود توجه مقطعی آمریکا به وضعیت حقوق بشر در بعضی کشورها و نادیده دریافت نقض حقوق بشر در کشورهای همپیمان دیگر حاکی از اهداف سیاسی و از نگاه بعضی ناظران، سوال برانگیز است.

شبد**9241**1010

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1314

به "مصر: گزارش حقوق بشری آمریکا نامعتبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر: گزارش حقوق بشری آمریکا نامعتبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید