معرفی انواع کفپوش

به گزارش جعبه مهر، کفپوش ها برای تغییر نما و زیباتر به نظر رسیدن منزل شما به کار می فرایند. انواع کفپوش ها و ویژگی های هر کدام را در این مقاله بخوانید.

معرفی انواع کفپوش

پوشش داخلی ساختمان، از رنگ ها و کاغذ دیواری گرفته تا کفپوش ها، همگی خانه را نونوار می کنند و شکلی مرتب و زیبا به آن می بخشند. کفپوش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام را بنا بر سلیقه و کارایی می توانید انتخاب کنید. ضمن این که کارایی کفپوش فقط مختص فضای سربسته نیست و برای فضاهای باز و محوطه نیز می توان از کفپوش استفاده کرد. در این مطلب خبرنگاران قصد داریم که به ویژگی کفپوش ها بپردازیم و انواع کفپوش را به شما معرفی کنیم.

انواع کفپوش ها

  1. پارکت چوبی
  2. پارکت لمینت
  3. موکت
  4. چمن مصنوعی

ویژگی های کفپوش پارکت چوبی

یکی از انواع کفپوش های خانگی، پارکت های چوبی است که به سبب راحتی و زیبایی منحصربه فردی که به فضای بسته می دهد، همیشه پرطرفدار بوده است. رنگ آرامش بخش چوب به وسیله کفپوش پارکت، در سراسر خانه دیده می شود و این یکی از ویژگی های زیبایی بخش این نوع کفپوش محسوب می شود.

برای جلا و کیفیت بیشتر این کفپوش زیبا و کلاسیک نیاز است که گاهی سطح آن با لایه ای از پلی اورتان پوشیده شود. در اصطلاح به این فرآیند لاک زدن گفته می شود و استفاده از این ماده براق و شفاف، یکی از ترفندهای نگهداری مطلوب و افزایش طول عمر کفپوش پارکت چوبی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش تمیز کردن پارکت چوبی، براق کردن پارکت چوبی را مطالعه کنید.

کفپوش پارکت لمینت

یکی دیگر از انواع کفپوش که امروزه به راحتی جای پارکت چوبی قدیمی را گرفته، کفپوش لمینت است. ویژگی های مطلوب کفپوش های پارکت لمینت سبب شده که استفاده از آن ها نسبت به پارکت چوبی رایج تر شود.

این نوع پارکت ها معمولا از جنس HDF هستند. همچنین برای نصب آن ها برخلاف پارکت چوبی، نیاز به استفاده از چسب نیست و قطعات این نوع کفپوش به راحتی کنار هم چفت می شوند. تنوع طرح و رنگ پارکت لمینت، دست شما را در انتخاب کفپوش باز می گذارد. ماندگاری کفپوش لمینت بالاست و در برابر رطوبت و خراش نسبت به پارکت چوبی مقاوم تر عمل می کند.

موکت های رنگارنگ، نوع دیگری از کفپوش

از گذشته تا امروز، انواع موکت از کفپوش های پراستفاده در فضاهای سربسته، به ویژه منازل و هتل ها بوده است. امروزه تنوع رنگ و طرح موکت نسبت به گذشته بیشتر و همچنین کیفیت بافت آن بهتر شده است و هنوز هم یک کفپوش رایج و محبوب در ساختمان محسوب می شود. اگر اهل کفپوش های رنگارنگ با طرح های خاص و جذاب هستید، موکت بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. همچنین کفپوش موکت، گرمای خانه را تا حدی حفظ می کند و نوع پرحجم آن به دلیل بافت نرمی که دارد، برای استفاده در اتاق کودک بسیار مناسب است.

کفپوش چمن مصنوعی برای فضای باز

استفاده از کفپوش چمن مصنوعی در بسیاری از محوطه ها، سبب افزایش زیبایی فضا می شود و همچنین نظم لذت بخشی را در محیط ایجاد می کند. به کار بردن این کفپوش در محوطه ویلا، زمین های ورزشی و حیاط مدارس بسیار مرسوم است. این نوع کفپوش برخلاف چمن طبیعی نگهداری آسان تری دارد و حجم مطلوب آن سبب می شود که بافتی نرم در سطح ایجاد شود. این بافت نرم آسیب های احتمالی در اثر زمین خوردن در فضاهای ورزشی و محیط مدارس را تا حد زیادی کاهش می دهد.

استفاده از انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی خانه، هتل، ویلا و سایر فضاهای سرپوشیده یا محیط های باز، موضوع مهمی در امر دکوراسیون است و امروزه توجه بسیاری به آن می شود. قبل از انتخاب نوع کفپوش نیاز است که به سلیقه، کیفیت، قیمت، طول عمر، طرح، رنگ و نوع سطح مدنظر خود بسیار توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و در نهایت نتیجه مطلوبی به دست آورید.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5623

به "معرفی انواع کفپوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع کفپوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید