معرفی جزایر قناری

به گزارش جعبه مهر، جزایر قناری

جزایر قناری از جمله مهمترین مکان ها برای بازدید توسط گردشگران می باشد. دلیل پیدایش این جزایر فعالیت های آتشفشان ها در شمال غربی آفریقا بوده که اگر په در آن موقع ها این اتفاق نامطلوبی در نظر گرفته می شد ولی امروزه با وجود فرصت های گردشگری بی نظیری که جزایر قناری فراهم نموده است می توان از زیبایی های این ناحیه نهایت لذت را داشت .جزایر قناری از 7 جزیره زیبا تشکیل شده است که در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم . شهر لاس پالماس پایتخت این 7 جزیره به گونه ای خود مختار اسپانیا است . کاناری اسم لاتین این جزایر می باشد که در بین مردم بومی این ناحیه شهرت دارد که دلیل این نامگذاری نیز به خاطر وجود سگ های وحشی می باشد که رومیان در بازدید از این جزایر به آن اطلاق داده بودند کاناری در زبان لاتینی به معنای سگ می باشد گرند کاناریا نیز نامی دیگر این جزایر است که به معنای سگ های بزرگ در نظر گرفته می گردد .

معرفی جزایر قناری

بعد ها با توجه به وجود پرنده قناری در این ناحیه نام این جزایر به جزایر قناری تغییر یافت . این جزایر زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد به گونه ای که آب های زلال آن توانسته است همه را به سوی خود جلب کند محیطی آرام و تمیز دیده هر گردشگری را نوازش می دهد . هنوز نیز آتشفشان های نیمه فعال در این ناحیه برای همه گردشگران شگفت انگیز به نظر می رسد ولی نکته مطلوب این است که دیگر کسی از فوران این آتشفشان ها نمی ترسد زیرا نتیجه ان به یک ناحیه بسیار زیبایی منجر شده است . جالب است بدانید که این جزایر به جزو 10 کشور مناسب برای زندگی پس از دوران بازنشستگی شناسایی شده است.

پوششهای گیاهی و جانوری جزایر قناری

پوشش های گیاهی و جانوری جزایر قناری همیشه بر سر زبان ها بوده و است .

- پارک ملی تیده :

از جمله مهمترین پوشش های گیاهی این ناحیه را در خود گنجانده است . که در در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این پارک دارای سنگ های عجیب و غریب به جا مانده از آتشفشان می باشد و انواع مختلفی از پوشش های گیاهی را در این پارک می توان مشاهده کرد .

- پارک لوور :

پارک لوور که منبع پوشش های حیوانی جزایر قناری می باشد توانسته است بیشترین توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند به گونه ای که امروزه 350 گونه طوطی را می توان به طور همزمان در این پارک مشاهده کرد . این مکان یکی از مهمترین ناحیه جزایر قناری است که دارای پوشش گیاهی و حیوانی بسیار غنی می باشد . علاوه بر بزرگترین مجموعه طوطی های جهان، انواع ببر، گوریل و شامپانزه هم در این پارک نگهداری می شوند. در بازدید خود از جزایرقناری تحت هیج شرایطی بازدید از این پارک را از دست ندهید .

- ساحل لاس کانتراس:

ساحل لاس کانتراس نیز به داشتن پوشش های گیاهی دریایی شهرت دارد به گونه ای که در فاصله دو کیلومتری از لاس کانتراس واقع شده است و با ماسه های طلایی و همچنین سواحل تمیز همیشه توانسته است برای گردشگران یک خاطره بی نظیر باشد . همه روزهایی که شما درجزایر قناری اقامت خواهید داشت بی شک زمان کمی برای بازدید از همه این نواحی زیبا خواهد بود پس به همین دلیل اگر قصد سفر به این جزایر در تابستان سال جاری را دارید هم اکنون یک برنامه ریزی کاملی داشته باشید که از این فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را کنید.

برای تان یک سفر بی نظیر با خاطرات به یاد ماندنی را آرزو می کنیم . در ادامه بعد از اشاره به موقعیت جغرافیایی این ناحیه نکاتی در خصوص ورزش های ابی موجود در این سواحل ذکر شده است .

موقعیت جغرافیایی جزایر قناری

در این قسمت از مطلب قصد داریم اشاره مختصری در خصوص موقعیت جغرافیایی جزایر قناری و راستا دسترسی به آن را برای شما ارائه دهیم . اگر به طور شخصی قصد سفر به این منطقه دارید لازم است شناخت کاملی ز موقعیت این مکان داشته باشید تا دچار دردسرهای ناخواسته نشوید . ولی اگر قصد سفر به جزایر قناری با تورهای برگزار شده دارید در این صورت مسئولان تر هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد . برای سفر به این جزایر می توانید پروازهای مستقیم را با قیمت های مناسب تجربه کنید گفتنی است که همه پروازهایی که به جزایر قناری متصل می شود قیمت های بسیار مطلوبی را برای گردشگران پیشنهاد می دهند و شاید همین امر از جمله دلایل اصلی است که هر ساله بسیاری از افراد از این مکان دیدن می نماید . آدرس دقیق این هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از 17 منطقه خودمختار اسپانیا است . بهتر است با نام تک تک جزایر موجود در این ناحیه آشنا شوید .

نام هفت جزیره این مجمع الجزایر و مراکز آنها بدین توضیح است:

تنریف (مرکز سانتا کروس د تنریفه)

گرند کاناریا (مرکز لاس پالماس گرن کاناریا)

لانزاروته (مرکز آرسیفه)

لاپالما (مرکز سانتا کروز لاپالما)

لا گومرا (مرکز سان سباستیان لا گومرا)

ال هیرو (مرکز والورده)

فوئرته ونتورا (مرکز پوئرتو دل روساریو).

این هفت جزیره در کنار هم جزایر قناری را تشکیل می دهند. و بهتر است بدانید که نزدیکترین جزیره 108 کیلومتر از کرانه شمال غربی آفریقا فاصله دارد.

این بخش از دو استان سانتا کروس و لاس پالماس تشکیل شده است.از آن جا که این جزایر در حوزه قلمروی اسپانیا در نظر گرفته می شود معمولا تورهای اسپانیا با ادغامی از تورهای جزایر قناری برگزار می شود و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

تفریحات آبی در جزایر قناری

جزایر قناری دارای تعداد بیشماری از ورزش های ابی برای علاقه مندان به این نوع ورزش ها است. به ویژه غواصی در این جزیره می تواند یک تجربه بی نظیر در این جزایر به یاد ماندنی خواهد بود.

با توجه به شرایط موجود در جزایر قناری از جمله هوای گرم مطلوب و سواحل تمیز به ویژه داشتن اب های شفاف و تمیز گردشگران را به آن سوق می دهند که یک تابستان بی نظیر در این جزایر برای خود داشته باشند . به ویژه اگر شما علاقه مند به ورزش های آبی هستید می توانید فرصت های بسیار مطلوبی را از این نوع ورزش ها در این ناحیه پیدا کنید . هر ساله می توان تعداد بیشماری از گردشگران را در این ناحیه مشاهده کرد که از سراسر جهان سفر خود را به بازدید از این جزایر اختصاص داده اند .

همه جزایر موجود در جهان به زیبایی جزایر قناری یست و اگر شما نیز در جستجوی سواحلی زیبا در یک تور به یاد ماندنی هستید پس می توانید این جزایر را در اولویت خود قرار دهید . معمولا در بیشتر تورهای اسپانیا بازدید از جزایر قناری نیز گنجانده می شود و این امر سبب توجه بیشتر گردشگران به این نوع ترها شده است . غواصی در غارهای جزایر قناری یک تجربه بی نظیر است که شاید در هیچ جای دیگر جهان نصیب شما نخواهد بود . یک سفر لذت بخش و خاطره انگیز برای همه گردشگران که این جزایر را برای سفر انتخاب نموده اند نصیب می شود. و بهتر است بدانید گرمای سواحل قناری با زیبایی هایی که این ناحیه فراهم می نماید به هیچ وجه طاقت فرسا نیست . به همین دلیل این جزایر هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر است .

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دلتابان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2273

به "معرفی جزایر قناری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جزایر قناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید