ممنوعیت خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی های چهارمحال و بختیاری

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی های چهارمحال و بختیاری اطلاع داد.

ممنوعیت خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی های چهارمحال و بختیاری

حسین صالحی در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: خردکردن گوشت در مرغ فروشی ها موجب انتقال آلودگی ها می گردد.

وی اضافه نمود: مرغ در مرغ فروشی ها به صورت بسته بندی توزیع می گردد و باز کردن بسته بندی در مرغ فروشی سبب انتقال آلودگی از چاقو به دست و دوباره خارج کردن مرغ در منزل برای شستن و برخورد دست با آن سبب انتقال آلودگی می گردد.

صالحی در ادامه اعلام کرد: اگر بسته بندی مرغ در مرغ فروشی پاره نگردد و امر خرد کردن گوشت در منزل با رعایت بهداشت فردی صورت بگیرد، امکان انتقال آلودگی ها تا مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد: ویروس با دمای 70 درجه سانتی گراد از بین خواهد رفت و از افراد تقاضا می گردد پخت و پز با دمای 70 درجه سانتی گراد صورت گیرد و از مصرف فرآورده های نیم پز خودداری گردد.

صالحی توضیح داد: در حال حاضر شهروندان از استفاده گوشت مرغ به صورت کبابی خودداری نمایند.

وی با اشاره به نکاتی در خصوص پاک کردن ماهی، تاکید نمود: افراد با استفاده از ماسک و دستکش فرآیند پاکسازی ماهی را انجام دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ویروس در زمان پخت از بین خواهد رفت و تا قبل از زمان پخت نکات بهداشت فردی و محیطی رعایت گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5185

به "ممنوعیت خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی های چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی های چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید