مهم ترین محصولاتی که در نمایشگاه MWC 2022 معرفی گردید

به گزارش جعبه مهر، در این مطلب مروری خواهیم داشت بر تمام محصولات و فناوری های جذابی که در جریان نمایشگاه بزرگ MWC 2022 به وسیله شرکت های بزرگ حوزه فناوری رونمایی شدند.

مهم ترین محصولاتی که در نمایشگاه MWC 2022 معرفی گردید

نمایشگاه MWC همه ساله در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می گردد و در طول آن، شرکت های بزرگ فعال در زمینه فناوری از محصولات خود رونمایی می نمایند. البته طی چند سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا اندکی از تب و تاب و مجذوب کنندهیت های این نمایشگاه کاسته شده است اما با این حال میزبانان تصمیم گرفتند MWC 2022 را با تمام محدودیت های کرونایی که وجود دارد، به صورت حضوری برگزار نمایند.

البته در سال 2020 برگزاری این رویداد به صورت حضوری متوقف شد و در سال 2021 هم نمایشگاه خاصی را شاهد نبودیم. اما در سال 2022 همه چیز عالی پیش رفت. در جریان این نمایشگاه از محصولات زیادی هم رونمایی شد که در این مطلب به صورت خیلی مختصر به تمام آن هایی که واقعا خاص و مجذوب کننده بودند نگاهی خواهیم داشت.

در جریان MWC 2022 چه چیزهایی رونمایی شدند؟

آنر

آنر همان شرکتی است که سال ها به عنوان زیرمجموعه محبوب هواوی مشغول به فعالیت در زمینه فراوری سخت افزار بود. اما برای اینکه مشمول تحریم های نرم افزاری و سخت افزاری سنگین آمریکا نگردد تصمیم گرفت از این شرکت چینی جدا گردد و به صورت مستقل فعالیت کند. این شرکت در جریان MWC 2022 از گوشی های سری آنر مجیک 4 رونمایی کرد که شامل یک مدل استاندارد با قیمت 900 یورو (حدودا 1010 دلار) و یک مدل پرو با قیمت 1100 یورو (حدودا 1230 دلار) می شوند. مدل پرو اما یک گوشی فوق العاده است چرا که از قابلیت هایی نظیر شارژ بی سیم و سیمی 100 واتی بسیار سریع، دوربین اصلی و فوق عریض 50 مگاپیکسلی و تله فوتوی 64 مگاپیسکلی با امکان زوم 3.5 برابری و استاندارد IP68 بهره می برد.

علاوه بر این ها، ساعت هوشمند آنر واچ GS3 و ایربادز 3 پرو هم به عنوان گجت های پوشیدنی آنر در این نمایشگاه معرفی گردیدند تا بدین ترتیب سبد محصولات این شرکت چینی تازه به استقلال رسیده، غنی تر از گذشته گردد. قیمت ساعت و ایربادز آنر به ترتیب 250 و 200 یورو اعلام شده است.

هواوی

می رسیم به هواوی، شرکتی که این روزها دیگر شکوه قبل را ندارد اما همچنان تسلیم نشده است و از محصولات سخت افزاری خود علی رغم تمام محدودیت ها رونمایی می نماید. این شرکت چینی در جریان نمایشگاه MWC 2022 از لپ تاپ زیبا و مجذوب کننده خود با نام میت بوک ایکس پرو 2022، میت بوک E و میت استیشن X به عنوان رقیبی قدر برای آی مک رونمایی کرد.

اما شاید مجذوب کننده ترین بخش ماجرا برای بعضی از شما، میت پد Paper بوده باشد. محصولی که هم می توان گفت یک تبلت هیبریدی است و هم یک کتاب خوان. این محصول از نمایشگری 10.4 اینچی از نوع جوهر الکترونیکی بهره می برد و سیستم عامل هارمونی به عنوان سیستم عامل پیش فرض در آن نصب شده است. طبق ادعای هواوی این محصول می تواند تا 4 هفته بدون احتیاج به شارژ مجدد، کاربران را همراهی کند که البته با در نظر گرفتن نوع نمایشگری که دارد خیلی هم جای تعجب نبود.

لنوو

لنوو اما روز شلوغی داشت. شرکت چینی که در زمینه فراوری کامپیوترهای گیمینگ قدرتمند هم سابقه طولانی دارد، از لپ تاپ های نو خود در جریان این نمایشگاه رونمایی کرد که شامل لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر ARM و بعلاوه محصولات مبتنی بر گوگل می شوند. محصول مبتنی بر ویندوز، ThinkPad X13s نام دارد که از تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 به عنوان قلب تپنده قدرت می گیرد و در کنار آن هم از 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی استفاده شده است. نکته مجذوب کننده ماجرا هم شارژدهی 28 ساعته باتری این لپ تاپ است که اگر درست باشد خبری فوق العاده ای به شمار میرود. قیمت این محصول 1100 دلار اعلام شده است.

محصولات مجهز به سیستم عامل گوگل هم چندین کروم بوک با نام Duet 3 با قیمت 400 دلار، IdeaPad Flex 5i با قیمت 500 دلار و IdeaPad Flex 3i با قیمت 400 دلار هستند. حتی یک تبلت نو هم تحت عنوان لنوو تب M10 پلاس با سیستم عامل اندروید معرفی گردید.

گوشی گیمینگ لنوو لیجن Y90 را هم نباید از قلم بیندازیم که یک گوشی گیمینگ بی نظیر با خنک نماینده های مثال زدنی است که می توانند گوشی را در انجام بازی در رفرش ریت 120 هرتز هم کاملا خنک نگه دارند.

لنوو لیجن Y700 را هم نباید فراموش کرد. تبلت گیمینگ نو لنوو با پردازنده اسنپدراگون 870، نمایشگر 8.8 اینچی نسبتا کوچک با پنلی از جنس LCD و رفرش ریت 120 هرتز، پشتیبانی از قابلیت های خوبی نظیر دالبی ویژن و دالبی اتموس و بسیاری موارد خوب دیگر که این محصول را به یک تبلت مالی خوب برای گیمرها تبدیل نموده است.

مدیاتک

مدیاتک، شرکت تایوانی طراح تراشه هم در نمایشگاه یادشده روز خوبی را گذراند. این شرکت با هدف قرار دادن تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 و بعلاوه تراشه نسبتا قدیمی اسنپدراگون 870، از نماینده های بسیار توانمند خود از سری دایمنسیتی 8000 رونمایی کرد که شامل مدل 8000، 8100 و 1300 می شوند که دو مدل اول در میان رده های قدرتمند و مدل آخر هم در میان رده های مالی تر مورد استفاده قرار می گیرند. این تراشه ها از 4 هسته قدرتمند Cortex-A78 و هسته های کم مصرف Cortex-A55، تراشه گرافیکی Mali-G610 MC6 بهره می برند و از نمایشگرهایی با رفرش ریت 168 هرتز در وضوح +FHD پشتیبانی می نمایند.

این تراشه های قدرتمند بعلاوه از استاندارد بلوتوث 5.3، وای فای 6E، دوربین 200 مگاپیکسلی (یک دوربین)، کدک AV1 در وضوح 4K و بسیاری از قابلیت های خوب دیگر هم پشتیبانی می نمایند. اولین گوشی که قرار است از تراشه دایمنسیتی 8100 به عنوان قلب تپنده بهره ببرد، ریلمی GT نئو 3 است.

نوکیا

مدت زمان زیادی است که انتظار داریم نوکیا از یک گوشی پرچم دار رونمایی کند. اما متأسفانه این اتفاق در نمایشگاه MWC 2022 رخ نداد و باز هم علاقه مندان این شرکت فنلاندی ناامید شدند. به جای گوشی بالارده، نوکیا از سه گوشی مالی تحت عنوان C21 پلاس با قیمت 120 یورو، C21 و C2 نسل دوم رونمایی کرد. گوشی C21 پلاس از قابلیت هایی نظیر نمایشگر 6.5 اینچی، پنل +HD از نوع LCD، استاندارد ضد آب IP52، 2/4 گیگابایت حافظه رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا بهره می برد. اما نکته بسیار عجیب این جاست که HMD می گوید کاربران می توانند این گوشی را در دو مدل با ظرفیت باتری 4000 و 5050 میلی آمپر ساعتی تهیه نمایند. گفتنی است مدل استاندارد این گوشی یعنی نوکیا C21 حدودا 100 یورو و C2 نسل دوم هم 80 یورو قیمت گذاری شده اند.

نوکیا اما به گوشی قناعت نکرد و در اواخر نمایشگاه MWC از لپ تاپ های خود هم تحت عنوان PureBook پرو در دو مدل با میزان 15.6 و 17.3 اینچی رونمایی کرد. البته این لپ تاپ ها طبق توافق های انجام شده بین نوکیا و شرکت فرانسوی OFF Global که مسئول فروش این محصولات است، فقط در 22 کشور در دسترس قرار خواهند گرفت.

وان پلاس/اوپو

از آن جایی که وان پلاس و اوپو را باید تقریبا یک شرکت بدانیم، خبرهای مربوط به دو شرکت در نمایشگاه MWC 2022 را هم با هم قرار می دهیم. اوپو در این رویداد از گوشی پرچم دار فایند X5 پرو رونمایی کرد. این شرکت بعلاوه بیان کرد در سال 2022، وان پلاس محصولی را با شارژر 150 واتی بسیار سریع رونمایی خواهد نمود. اما همه چیز به همین جا ختم نشد چرا که طبق اعلام شرکت چینی، ظاهرا یک شارژر 240 واتی هم در دست ساخت قرار گرفته است که می تواند گوشی را در مدت تنها 9 دقیقه از 0 تا 100٪ به طول کامل شارژ کند. البته این شارژر حالا حالاها در هیچ گوشی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

اوپو بعلاوه در این رویداد یک تیزر از گجت پوشیدنی نو خود تحت عنوان Air Glass هم رونمایی کرد. این محصول در واقع یک راهنمای دیجیتالی به شمار میرود که به یک سمت از عینک های سازگار با خود متصل می گردد و با فرامین صوتی و لمسی هم کار می نماید. با یاری این گجت کاربر می تواند مسیرها را پیدا کند، متنی را ترجمه کند و مواردی از این دست. تنها مشکل این گجت اما نمایش تمام حرف ها و اعداد و ارقام به رنگ سبز یا خاکستری است.

خبر دیگر در رابطه وان پلاس است که بیان کرد وان پلاس 10 پرو با همان رابط کاربری محبوب Oxygen OS راهی بازارهای جهانی می گردد. در همین حین بود که شرکت چینی بیان کرد در حال کار روی نرم افزاری مخصوص گوشی های تاشو است. البته این موضوع خیلی تعجب برانگیز نبود چون اوپو پیش از این وارد چنین بازاری شده بود و قطعا وان پلاس هم دیر یا زود باید به این شرکت می پیوست.

کوالکام

کوالکام روز شلوغی نداشت. این شرکت از مودم 5G اسنپدراگون X70 رونمایی کرد که گفته می گردد قرار است در گوشی های پرچم دار اندرویدی اواخر سال 2022 یا 2023 نظیر گلکسی زد فولد یا آیفون 14 مورد استفاده قرار بگیرد. X70 از همان سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه مثل X65 کنونی برخوردار است اما طبق ادعای شرکت آمریکایی، از تمام باند اینترنت 5G نیز پشتیبانی می نماید. بعلاوه این مودم از یک تراشه هوش مصنوعی نیز بهره می برد که در دریافت آنتن های 5G و بهینه سازی گوشی برای استفاده بهتر از آن، تأثیر به سزایی دارد. این در حالی است که به لطف فناوری نسل سوم 5G PowerSave، مصرف انرژی این مودم هم خیلی بالا نخواهد بود.

کوالکام بعلاوه از اسنپدراگون Connect نیز رونمایی کرد که در واقع یک فرایند صدور گواهی به شمار میرود و این امکان را به شرکت ها می دهد تا از بابت کیفیت بالای اتصال بی سیم محصولات خود نظیر اینترنت 5G، وای فای یا بلوتوث و مواردی از این دست مطمئن شوند. بعلاوه پلتفرم های صوتی نوی هم رونمایی شدند که ظاهرا با مصرف انرژی کمتر از باتری و ارائه کمترین زمان تأخیر، با هدف قرار دادن گیمرها در محصولات مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ریلمی

ریلمی در این رویداد از شارژر 150 واتی خود با سرعت بسیار بالا رونمایی کرد. البته به نظر می رسد این شارژر همانی باشد که قرار است به همراه یکی از گوشی های وان پلاس در آینده ای نزدیک راهی بازار گردد و می تواند یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در مدت تنها 12 دقیقه کاملا شارژ کند. چون هم ریلمی و هم وان پلاس به اوپو مرتبط هستند. گفتنی است سرعت رسیدن شارژ گوشی از 0 تا 50 با این شارژر بسیار سریع فقط 5 دقیقه خواهد بود.

از تراشه که بگذریم، باید به گوشی های ریلمی GT 2 و GT 2 پرو هم به عنوان گل سر سبد این نمایشگاه ریلمی اشاره کنیم. محصولاتی با قیمت بسیار مناسب اما توان سخت افزاری و امکانات نرم افزاری بسیار عالی که از جمله این موارد برای مدل پرو می توان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، 8/12 گیگابایت حافظه رم، نمایشگر 120 هرتزی، دوربین فوق عریض با زاویه دید 150 درجه، شارژر 65 واتی سریع و … اشاره نمود. این در حالی است که قیمت آن فقط 600 یورو اعلان شده که البته در مدتی محدود، با 100 دلار تخفیف محاسبه شده است.

سامسونگ

سامسونگ در نمایشگاه MWC 2022 سال جاری از گوشی خاصی رونمایی نکرد اما حرف برای گفتن داشت. شرکت کره ای در این رویداد از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 2 رونمایی کرد که گل سر سبد این سری هم گلکسی بوک 2 پرو 360 بود. این محصول از مدل نسل گذشته خود اندکی گران تر است اما تقریبا می توانیم بگوییم هر نقصی که وجود داشت را هم رفع کرد.

این لپ تاپ ها از قدرت سخت افزاری بالایی بهره می برند چرا که پردازنده های سری i5 و i7 نسل 12 اینتل به عنوان قلب تپنده در آن ها ایفای نقش می نمایند. از جمله قابلیت های خوب این دو محصول هم می توان به باتری با شارژدهی مناسب، پشتیبانی از قلم S-Pen، پورت های متنوع و … اشاره نمود.

TCL

TCL یکی از شرکت های چینی بسیار پیروز در زمینه فراوری محصولات الکترونیکی است که هواداران زیادی را هم به واسطه عملکرد خوب خود جذب نموده است. این شرکت در نمایشگاه سال جاری محصولات زیادی را رونمایی کرد که از جمله این موارد می توان به گوشی های نو سری 30 شامل TCL 30 و 30 پلاس، TCL 30 5G و دو مدل SE و E اشاره نمود. این گوشی ها در بازه قیمتی 140 یورو تا 250 یورو در دسترس قرار می گیرند. بدین ترتیب تمام آن ها گوشی های مالی هستند. نکته مثبت در رابطه با این گوشی ها بهره مندی شان از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 12 است.

TCL بعلاوه از چهار تبلت نو هم رونمایی کرد که شامل تب 10S 5G، نکست پیپر (Nxtpaper) مکس 10، 1Tab 10 FHD 4G و Tab 10 HD 4G می شوند که نام گذاری نسبتا عجیبی است. اولین مدل در این بین، قدرتمندترین هم به شمار میرود که از تراشه ای نامعین از شرکت مدیاتک با پشتیبانی از اینترنت 5G بهره می برد. بعلاوه این تبلت با ترکیب حافظه 4/64 گیگابایت، باتری 8000 میلی آمپر ساعتی و قیمت 350 یورو در دسترس قرار خواهد گرفت.

TCL بعلاوه یک نسخه آزمایشی از گوشی تاشوی خود را هم معرفی کرد که به هر دو طرف جمع می گردد تا کاربر بتواند از هر دو سمت آن استفاده کند. اما آنچه که ایده گوشی های تاشوی TCL را مجذوب کننده تر کرد، محصولی با قابلیت تاشوندگی و جمع شوندگی به صورت همزمان بود. یعنی وقتی از حالت فولد خارج گردد می توانید آن را به دو طرف کشیده تا نمایشگر از رول خارج گردد. محصولی با نمایشگر 7 اینچی در حالت عادی که می تواند در حالت کامل به 8.8 اینچ برسد. اگرچه این گوشی تازه در حالت آزمایشی قرار گرفته است اما ایده بسیار جالب و شگفت انگیزی پشت آن قرار گرفته است که می تواند در صورت تحقق، کاربران زیادی را جذب خود کند. هرچند ساخت چنین محصولی واقعا پیچیدگی و سختی زیادی دارد.

شیائومی/پوکو/ردمی

شیائومی در نمایشگاه MWC هیچ رویدادی را برگزار نکرد چرا که گفته می گردد اواخر این ماه قرار است طی رویدادی جداگانه، نسخه جهانی سری 12 را معرفی کند. اما شرکت زیرمجموعه آن یعنی پوکو روز شلوغی داشت. این شرکت پیروز که گوشی های خوبی را با قیمت بسیار مناسب راهی بازار می نماید، از گوشی پوکو M4 پرو 4G و X4 پرو به عنوان گوشی های میان رده و بالارده خود رونمایی کرد. البته پوکو X4 پرو را باید همان ردمی نوت 11 پرو 5G با طراحی و نام نو بدانیم که از تراشه اسنپدراگون 695، نمایشگر OLED با رفرش ریت 120 هرتز، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 67 واتی بهره می برد.

البته کمی عجیب است محصولی که نسل گذشته آن یعنی پوکو X3 پرو از تراشه اسنپدراگون 860 بهره می برد چرا باید به تراشه مالی مجهز گردد. خیلی معین نیست پوکو چه کاری انجام می دهد اما با این حال قرار دادن یک سری قابلیت اضافه برای اینکه ضعف پردازنده را بپوشاند خیلی نکته جالبی نیست.

پوکو M4 اما به عنوان یک گوشی مالی قابلیت های خوبی دارد که از جمله این موارد می توان به نمایشگر OLED با رفرش ریت 90 هرتز، تراشه هلیو G96 و قیمت بسیار مناسب 220 یورو اشاره نمود. گفتنی است این گوشی از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید.

ZTE

ZTE یکی دیگر از شرکت های چینی خود در زمینه فراوری لوازم الکترونیکی است که در نمایشگاه MWC 2022 سال جاری از گوشی های میان رده سری Blade V40 رونمایی کرد. البته در رابطه با این گوشی ها اطلاعات زیادی در اختیار نداریم چرا که خود شرکت چیز خاصی در این رابطه نگفت. اما اینطور که به نظر می رسد، V40 5G باید برترین مدل از این سری باشد. این گوشی از تراشه Dimensity با نام معین اما پشتیبانی از اینترنت 5G بهره می برد و توان باتری آن هم 6000 میلی آمپر ساعت است. شارژری هم که به همراه این گوشی عرضه می گردد 22.5 واتی است.

Blade V40 پرو هم با توجه به نمایشگر 6.67 اینچی از نوع OLED، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی با شارژر 65 واتی و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، باید یکی از محصولات میان رده قدرتمند باشد.

در این رویداد گوشی پرچم دار یا میان رده قدرتمند خاصی از سوی شرکت های بزرگ رونمایی نشد چرا که به نظر می رسد برای چنین معرفی هایی، یک رویداد بزرگ و مجزا در نظر گرفته خواهد شد. مثل رویداد رونمایی از سری شیائومی 12 برای بازارهای جهانی یا رونمایی از گوشی های گلکسی A73 و A53 که ظاهرا رویداد آنپکد اختصاصی مثل سال گذشته برایشان برگزار خواهد شد.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11130

به "مهم ترین محصولاتی که در نمایشگاه MWC 2022 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین محصولاتی که در نمایشگاه MWC 2022 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید