میرزاخانیدر امریکا به خاک سپرده می گردد، مراسم یادبود در تهران

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، طی آنالیز های خبرنگاران و در تبادل نظر با یکی از نزدیکان مریم میرزاخانی، این نابغه ریاضی در آمریکا به خاک سپرده می گردد.

میرزاخانیدر امریکا به خاک سپرده می گردد، مراسم یادبود در تهران

وی گفت که آنچه تاکنون قطعی شده این است که به دلیل حضور دختر مریم میرزاخانی در امریکا، این نابغه در همین کشور خاکسپاری شده و مراسمی برای وی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر خانواده مریم میرزاخانی، منتظر ورود پدر و مادر همسرش به امریکا هستند و احتمال داده می گردد تا روز شنبه هفته آینده مراسم خاکسپاری در آن کشور برگزار گردد.

همچنین پیش بینی شده که مراسم یادبودی در روز پنجشنبه در مسجد جامع شهرک غرب تهران در ساعت 14 تا 16برگزار خواهد شد.

مریم میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال های 1994 (هنگ کنگ) و 1995 (کانادا) شد و در این سال به عنوان نخستین دانش آموز ایرانی جایزه نمرهٔ کامل شد. وی نخستین دختری بود که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافت؛ نخستین دختری بود که در المپیاد ریاضی ایران طلا گرفت؛ نخستین کسی بود که دو سال مدال طلا گرفت و نخستین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی جهانی نمرهٔ کامل گرفت.

سپس در سال 1999 کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه شریف و دکترای خود را در سال 2004 از دانشگاه هاروارد به سرپرستی کورتیس مک مولن از برندگان مدال فیلدز گرفت. از مریم میرزاخانی به عنوان یکی از ده ذهنِ جوان برگزیدهٔ سال 2005 از سوی نشریه پاپیولار ساینس در آمریکا و ذهن برتر در رشتهٔ ریاضیات تجلیل شد.

میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013، جایزه کلی و مدال فیلدز در سال 2014 بود. وی از یازدهم شهریور ماه 1387 (اول سپتامبر 2008) در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشتهٔ ریاضیات بود.

پیش از این، او استاد دانشگاه پرینستون نیز بود.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3605

به "میرزاخانیدر امریکا به خاک سپرده می گردد، مراسم یادبود در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزاخانیدر امریکا به خاک سپرده می گردد، مراسم یادبود در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید