نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی پروری در دانشگاه آزاد هرمزگان احداث می شود خبرنگاران

به گزارش جعبه مهر، رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان گفت: نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی پروری استان هرمزگان را سال آینده در این دانشگاه احداث می کنیم.

نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی پروری در دانشگاه آزاد هرمزگان احداث می شود خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان در نشست شورای تخصصی کشاورزی این دانشگاه گفت: چندی سالی است که آبزی پروری در آب های شیرین و کنار مزارع و باغات هرمزگان آغاز شده و یافته های اولیه نشان دهنده قابلیت های بالای استان برای توسعه این صنعت است.

کامرانی اضافه کرد: دانشگاه آزاد هرمزگان با داشتن ظرفیت بالای کادر هیئت علمی در رشته شیلات، طرح آبزی پروری در آب های شیرین را در یکی از مزارع تحقیقاتی خود اجرا می کند.

رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در بهره وری منابع آب شیرین گفت: پساب طرح های آبزی پروری دارای منابع غنی برای مزارع و باغات استان است و توسعه این طرح ها ضمن ایجاد اشتغال پایدار می تواند کمک شایانی به افزایش کمّی و کیفی محصولات کشاورزی استان هرمزگان کند و مصرف انواع کود های شیمیایی را کاهش دهد. اجرای این طرح ها علاوه بر مزایای اقتصادی می تواند زمینه ای برای تولید محصولات ارگانیک باشد، چراکه کود مورد نیاز مزارع و باغات از پساب استخر های آبزی پروری تأمین می شود.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی ما از توسعه مزارع تحقیقاتی آبزی پروری، پاسخگویی به نیاز های تحقیقاتی مزرعه داران است. در مجموع، فعالیت های خوبی در دانشگاه آزاد هرمزگان در حوزه تولید بذر، مرکبات، گلخانه و نخل پیارم اجرا شده و امیدواریم سال آینده نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی پروری استان را احداث کنیم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9303

به "نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی پروری در دانشگاه آزاد هرمزگان احداث می شود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی پروری در دانشگاه آزاد هرمزگان احداث می شود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید