نخستین واکسن ضد کرونای هند از راه می رسد

به گزارش جعبه مهر، شورای عالی تحقیقات پزشکی هندوستان اظهار داشت: واکسن ضد کرونای این کشور ممکن است تا پانزدهم اوت آماده مصرف گردد.

نخستین واکسن ضد کرونای هند از راه می رسد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، شورای عالی تحقیقات پزشکی هندوستان اعلام نمود: به احتمال زیاد نخستین واکسن ضدکرونا را تا 15 آگوست با همکاری شرکت فراوری واکسن مستقر در حیدرآباد راه اندازی می نماید.

براساس اظهارات این شورا، پیش بینی می گردد واکسن برای استفاده در بهداشت عمومی حداکثر تا 15 اوت سال 2020 پس از اتمام کلیه کارآزمایی های بالینی راه اندازی گردد.

وزارت بهداشت هند پس از دریافت نتایج مثبت اولیه آزمایش این واکسن، با ارائه مجوز به شرکت باهارات بیوتک برای شروع مرحله یک و دو آزمایش بالینی آن بر روی انسان موافقت نموده است.

مؤسساتی که برای کارآزمایی بالینی واکسن انتخاب شده اند در ویساخاپاتنام، روتاک، دهلی نو، پاتنا، کارناتاکا، ناگپور، حیدرآباد، آریا نگار، اوتار پرادش و گوا هستند.

تا به امروز هیچ واکسنی برای استفاده تجاری علیه COVID-19 تأیید نشده است؛ براساس آمار موجود تعداد موارد COVID-19 در هند روز آدینه به 625 هزار و 544 مورد و تعداد کشته شدگان نیز به 18 هزار و 213 مورد رسید.

انتهای پیغام/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6663

به "نخستین واکسن ضد کرونای هند از راه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکسن ضد کرونای هند از راه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید