نقشه حمله فردا به کنگره آمریکا کشف شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس کنگره آمریکا امروز چهارشنبه پس از دریافت اطلاعاتی درباره نفوذ احتمالی به این ساختمان در روز 4 مارس (فردا)، تدابیر امنیتی را به شدت افزایش داد.

نقشه حمله فردا به کنگره آمریکا کشف شد

به گزارش این خبرگزاری، پلیس کنگره آمریکا گفت که به اطلاعاتی درباره دسیسه احتمالی برای نفوذ به ساختمان کنگره توسط یک گروه شبه نظامی دست یافته است.

در بیانیه صادره از سوی پلیس کنگره آمریکا در این خصوص آمده است: به اطلاعاتی دست یافته ایم که نشان می دهد یک گروه شبه نظامی برای حمله فردا به کنگره آمریکا دسیسه چینی کرده است. ما این اطلاعات را جدی می گیریم و تدابیر امنیتی را به شدت افزایش داده ایم.

به گزارش خبرنگاران، کسانی که به ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات سوم نوامبر 2020 باور دارند، معتقدند که او می تواند در تاریخ قدیمی تحلیف که برای رؤسای جمهوری این کشور پیش از سال 1993 استفاده می شد یعنی چهارم مارس (فردا پنجشنبه) ادعای ریاست جمهوری کند.

پلیس کنگره آمریکا همچنین دیروز از 4 هزار و 900 نیروی گارد ملی آمریکا درخواست کرد دست کم تا 12 مارس (22 اسفندماه) در پایتخت این کشور بمانند. دلیل این اقدام جلوگیری از تکرار احتمالی حادثه حمله ششم ژانویه سال جاری از سوی هواداران ترامپ به کنگره اعلام شده است.

از سوی دیگر، مدیر اف بی آی دیروز سه شنبه گفت: یورش تظاهرات کنندگان به کنگره، هجومی تروریستی قلمداد می شود که هواداران فزونی سفیدپوستان آن را انجام دادند.

کریستوفر رای (Christopher Wray) رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) عاملان حمله مرگبار 6 ژانویه را به تروریسم داخلی متهم کرد و وعده داد آنها را مورد بازخواست قرار دهد.

وی در سخنرانی امروز خود در مجلس سنای آمریکا گفته بود: حمله هوداران ترامپ به کنگره از نظر من تروریسم داخلی بود. این اقدام در آمریکا جایی ندارد و باعث تمسخر ما و قانون آمریکا خواهد شد.

در همین رابطه، یوگاناندا پیتمن (Yogananda Pittman) رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا پیشتر در سخنانی شرح داد: حامیان دونالد ترامپ که ششم ژانویه حمله مرگباری را به ساختمان کنگره کردند، نشان دادند که قصد منفجرکردن ساختمان و کُشتن اعضای کنگره را دارند. این تهدیدات نشان می دهد که افراط گرایان می توانند ساختمان کنگره را در جریان سخنرانی جو بایدن هدف قرار دهند. اعضای گروه های شبه نظامی که در حمله مرگبار 6 ژانویه حضور داشته اند، نشان داده اند که مایل به منفجرکردن ساختمان کنگره هستند و می خواهند هر تعداد از کنندگان کنگره را که می توانند به قتل برسانند. ما فکر می کنیم که حفظ تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان کنگره لازم و ضروری است.

این در حالیست که چندی پیش روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمریکا 2 زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره این کشور در 6 ژانویه 2021 بازداشت کرده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، یکی از این افراد قصد داشت در جریان یورش 6 ژانویه به نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا شلیک کند.

گزارش این روزنامه آمریکایی در این خصوص حاکیست: در روز 12 ژانویه، اف بی آی ویدئویی از دون بانکرافت و دیانا سانتوس اسمیت در حال تَرک ساختمان کنگره پیدا کرد. پس از این ویدئو، مأموران پلیس توانستند این زنان را شناسایی و بازداشت کنند.

بنابر گزارش اف بی آی، دون بانکرافت در ویدئویی که برای فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپیتال هیل حمله کردیم … داخل شدیم، کار خود را انجام دادیم… ما به دنبال نانسی (پلوسی) بودیم تا به سَر او شلیک کنیم اما او را پیدا نکردیم.

این در حالیست که دومین محاکمه ترامپ به اتهام تشویق به حمله به کنگره این کشور در ششم ژانویه سال جاری میلادی (17 دی ماه) نیز با کارشکنی جمهوریخواهان بدون موفقیت خاتمه یافت.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9329

به "نقشه حمله فردا به کنگره آمریکا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه حمله فردا به کنگره آمریکا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید