نیازمند بازنگری قوانین در حوزه پژوهش و فناوری هستیم ، تغییر در برنامه های پژوهشی دانشگاه خوارزمی

به گزارش جعبه مهر، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی گفت: قوانین و دستورالعمل هایی در پژوهش و فناوری احتیاج داریم تا اعضای هیات علمی و دانشجویان بتوانند آسان تر به پژوهش بپردازند.

نیازمند بازنگری قوانین در حوزه پژوهش و فناوری هستیم ، تغییر در برنامه های پژوهشی دانشگاه خوارزمی

جمشید شنبه زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به بازنگری در برنامه کلان در حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: این برنامه کلان در سال های قبل توسط معاونان پژوهشی وقت، هیات رئیسه دانشگاه و شورا های مربوطه تنظیم و براساس آن برنامه های پژوهشی برای دانشگاه تدوین شده بود.

شنبه زاده اضافه نمود: در این برنامه ها بازنگری کردیم و براساس آیین نامه ها و مصوبات وزارت علوم تغییراتی در آن ها ایجاد کردیم. این برنامه در بخش کلان خود باید در شورا های مرتبط آنالیز و در نهایت تصویب گردد، اما در کنار آن برنامه هایی در ادامه اقدامات قبلی تنظیم کردیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی به احتیاج های دانشگاه برای توسعه پژوهش اشاره نمود و گفت: توسعه پژوهش در دانشگاه به دو گروه از زیرساخت ها احتیاج دارد؛ یکی زیرساخت های قانونی و دیگری زیرساخت های فیزیکی.

وی به زیرساخت های قانونی مورد احتیاج برای توسعه پژوهش در دانشگاه خوارزمی اشاره نمود و گفت: راهکارها، قوانین و دستورالعمل هایی احتیاج داریم که براساس آن ها انجام پژوهش و فناوری توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان و بعضا کارکنان دانشگاه آسان تر گردد.

شنبه زاده گفت: قوانینی در این زمینه داریم که بعضی از آن ها احتیاج به تغییر دارد و احتیاج است آیین نامه های جدیدی نیز به تصویب برسد که در راستا قوانین وزارت علوم باشد تا بتوانیم نظام پژوهشی قانون مند و ساختارمند در اختیار اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار دهیم.

وی به زیرساخت های فیزیکی مورداحتیاج برای توسعه پژوهش اشاره نمود و گفت: زیرساخت هایی که بتوانند ارتباط هرچه بیشتر جامعه و دانشگاه را برقرار نمایند در دانشگاه باید ایجاد گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: توسعه مراکز پژوهشی و مراکز رشد، کتابخانه های دانشگاه و آزمایشگاه ها از مهم ترین زیرساخت های مورد احتیاج برای بهبود پژوهش در دانشگاه است که در این زمینه اقداماتی در حال اجرا است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3867

به "نیازمند بازنگری قوانین در حوزه پژوهش و فناوری هستیم ، تغییر در برنامه های پژوهشی دانشگاه خوارزمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند بازنگری قوانین در حوزه پژوهش و فناوری هستیم ، تغییر در برنامه های پژوهشی دانشگاه خوارزمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید