هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به المهره

به گزارش جعبه مهر، وزیر کشور دولت مستعفی یمن با انتقاد از عملکرد سعودی ها در استان المهره، درباره احتمال تکرار سناریوی عدن و جنگ قدرت بین عربستان و امارات در این استان هشدار داد.

هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به المهره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد المیسری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی یمن با انتقاد از عملکرد نیروهای سعودی در استان المهره در شرق یمن درباره تکرار سناریوی کودتای عدن هشدار داد.

به گزارش وبگاه خبری الجزیره، المیسری با ایراد سخنانی در نشستی که در شهر العیضه با چهره ها و شیوخ عشایر المهره داشت، عملکرد عربستان در این استان را منفی خواند و خواهان اصلاح آن شد.

وزیر منصور هادی هشدار داد حضور نیروهای ائتلاف در المهره می تواند منشا مسائل در این استان آرام و باثبات گردد و احتمال تکرار تجربه کودتای عدن در این استان همجوار با عمان وجود دارد.

المیسری با اشاره به ناراحتی عربستان سعودی از سفر اخیر وی با صالح الجیبوانی وزیر حمل و نقل یمن به استان المهره، گفت: آیا این قابل تصور است که همسایه شما بیاید و بگوید در خانه خود چه می کنی؟ این مصیبت است.

از اواخر سال 2017 مخالفت ها با اشغالگری ائتلاف سعودی در المهره آغاز شد. با تسلط عربستان و امارات بر زیرساخت های حیاتی مثل فرودگاه، بنادر و گذرگاه های مرزی المهره و تشکیل نیروهایی وفادار به خودشان در خارج از چارچوب رسمی، مردم این منطقه با برپایی تحصن ها و تظاهرات ها خروجشان را از یمن خواهان شدند.

موج مخالفت ها زمانی بالا گرفت که عربستان اقدام به ایجاد تاسیسات نظامی در المهره گرفت و درصدد بود یک خط لوله نفت را از خاک خود در منطقه مرزی الخرخیر با عبور ازالمهره به دریای عرب احداث کند.

المیسری درباره رابطه با امارات هم گفت: مشکل با ابوظبی از آنجا آغاز شد که دولت منصور هادی در قبال رفتارهای اماراتی ها سکوت کرد و آنها اقدام به تشکیل گروه هایی شبه نظامی در خارج از چارچوب نهادهای ارتش و امنیت یمن کردند.(اشاره به نیروهای کمربند امنیتی در جنوب یمن دارد.)

وی با اشاره به وقایع خونین عدن در آگوست گذشته گفت: نیروهای هوادار شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت ابوظبی هستند نهادهای دولتی را در عدن به تصرف خود درآوردند این کودتا توسط اماراتی ها، رهبری، تامین اقتصادی و نظارت شد و آنها فراموش کردند در کشوری هستند که نام آن یمن است.

وزیر منصور هادی در حالی این اظهارات را بیان می نماید که دولت یمن و شورای انتقالی جنوب اخر ماه گذشته میلادی توافقی را در ریاض امضا کردند که به موجب آن قرار شده است یک دولت وحدت مرکب از 24 وزیر (به طور نصف نصف از میان شاقتصادی ها و جنوبی های یمن) تشکیل گردد و تشکیلات نظامی و امنیتی آنها در ساختارهای وزارت دفاع و کشور منصور هادی ادغام شوند و دولت مستعفی منصور هادی هم برای راه افتادن نهادهای دولتی به عدن بازگردند.

م

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3988

به "هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به المهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به المهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید