وان پلاس بادز پرو حذف نویز تطبیق پذیر و طراحی مشابه ایرپادز پرو خواهد داشت

به گزارش جعبه مهر، با توجه به خبری که پیرامون هدفون بی سیم وان پلاس بادز پرو منتشر شده است، به نظر می رسد شرکت چینی می خواهد آن را با پشتیبانی از قابلیت حذف نویز تطبیق پذیر و طراحی مشابه با ایرپادز پرو راهی بازار کند.

وان پلاس بادز پرو حذف نویز تطبیق پذیر و طراحی مشابه ایرپادز پرو خواهد داشت

وان پلاس از سالی که شروع به فعالیت در حوزه فناوری نموده تا به امروز، خیلی به ساخت لوازم پوشیدنی نظیر ساعت یا مچ بند هوشمند، هدفون بی سیم و چیزهای این چنینی علاقه نشان نداده و معمولا شاهد فراوری و عرضه گوشی های هوشمند با این برند هستیم. اما طی یک سال گذشته وان پلاس فعالیت خود را در زمینه فراوری گجت های پوشیدنی هم شروع نموده و میخواهد سال جاری هم از یک هدفون بی سیم تحت اسم وان پلاس بادز پرو رونمایی کند.

برخلاف گلکسی بادز 2 که از مدت ها قبل شایعه رونمایی از آن را شنیده بودیم و هنوز هم فرایند انتشار خبرها پیرامون آن حفظ شده است، وان پلاس توانسته هدفون بی سیم خود را کاملا از رسانه و افشاگران مخفی نگه دارد تا اینکه هفته گذشته خود شرکت رسما نام آن را فاش کرد (وان پلاس بادز پرو). در غیر این صورت خیلی در رابطه با این محصول اطلاعات کافی در اختیار نداشتیم.

این هدفون به احتمال بسیار زیاد به همراه وان پلاس نورد 2 5G در تاریخ 22 جولای (1 مرداد - 5 روز دیگر) رونمایی خواهد شد و به همین دلیل امروز توانستیم به بخشی از اطلاعات پیرامون آن از جمله شکل ظاهری و یک سری قابلیت های سخت افزاری دسترسی داشته باشیم که از جمله مهم ترین آن ها می توان به حذف نویز تطبیق پذیر (Adaptive Noise Cancelation) اشاره نمود.

اگر از علاقه مندان به محصولات و یا اخبار مربوط به محصولات وان پلاس باشید، می دانید که اولین هدفون بی سیم این شرکت یعنی وان پلاس بادز که با قیمت بسیار مناسب 79 دلار هم راهی بازار شده بود، از هیچ یک از قابلیت های خوبی که در هدفون های مطرحی چون ایرپادز پرو، گلکسی بادز پرو یا حتی گلکسی بادز 2 شاهد هستیم، بهره نمی برد. البته وان پلاس در تبلیغات خود در رابطه با هدفون بی سیم خود گفته بود که به لطف یک سری الگوریتم های منحصر به فرد حذف نویز و سه میکروفون جهت افزایش کیفیت و شفافیت صدای ورودی، توانسته امکان حذف نویز محیط را به هدفون خود اضافه کند که همین طور هم بود اما از لحاظ کیفیت عملکرد، طبیعتا به مقدار هدفون های خوب از شرکت های رقیب نبود.

این طور که به نظر می رسد، وان پلاس میخواهد سیاست مشابهی را با مدل تازه در پیش گرفته و وان پلاس بادز پرو را هم به سه میکروفون برای پایش صدای خارجی و خنثی سازی آن ها مجهز کند. هرچند گفته می گردد به احتمال فراوان این بار کیفیت انجام این کار بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. البته باید برای معین شدن این موضوع منتظر بمانیم، چون این حدسی بود که با توجه به نوع نام گذاری هدفون ها می شد زد؛ طبیعتا مدل پرو باید در تمامی زمینه ها بهتر و قدرتمندتر باشد اما فعلا نمی دانیم برنامه وان پلاس در این زمینه چیست و آیا می توان تکنیکی را که شرکت برای حذف نویز استفاده نموده هم سطح با حذف نویز اکتیو هدفون های بی سیم کنونی دانست یا خیر.

در مقایسه با سایر هدفون های قدرتمند اما ارزان بازار، وان پلاس بادز پرو از باتری پرظرفیتی هم بهره می برد. طبق آنچه که شنیده ایم و خوشبختانه رسما تأیید هم شده است، طول عمر باتری این هدفون به شکل محسوس و چشمگیری به نسبت قبل افزایش خواهد داشت؛ این طور که به نظر می رسد وقتی که قابلیت حذف نویز اکتیو غیرفعال باشد می تواند تا 38 ساعت، کاربران را در گوش دادن به محتوای صوتی همراهی کند. بدیهی است این طول عمر باتری فقط مختص خود بادز است و با در نظر گرفتن شارژ کیس، این مقدار بسیار بیشتر هم خواهد شد. بنابراین از لحاظ طول عمر باتری، کاربران این هدفون هیچ گونه نگرانی نباید داشته باشند.

علاوه بر این ها، یک قابلیت دیگر هم هست که به احتمال بسیار زیاد باعث می گردد قیمت وان پلاس بادز پرو به نسبت قبل افزایش پیدا کند چرا که شاهد این قابلیت در نسل نخست نبودیم و آن، طراحی این هدفون بی سیم است. ایرپادز پرو در حال حاضر یکی از برترین طراحی ها را در بین هدفون های بی سیم بازار دارد و وان پلاس هم اصلا از این بابت که هدفون خود را یک کپی کاملا واضح از آن فراوری کند ابایی نداشته است.

طراحی این چنینی که پرفروش ترین هدفون حال حاضر بازار هم از آن بهره می برد باعث می گردد کیفیت صدا به شکل بهتری انتقال پیدا نموده و در عین حال قسمت پایینی هدفون از خیس شدن بر اثر عرق کردن در امان بماند. بدین ترتیب کاربران با خیال راحت می توانند به انجام فعالیت ها و تمرین های سخت ورزشی بپردازند. از طرفی ترکیب رنگ این هدفون هم بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد، به خصوص در این رندر مشکی که در بالا مشاهده می کنید. به همین دلیل هم هست که بعید به نظر می رسد باز هم قیمت کمتر از 100 دلار را برای آن ببینیم.

این طور که به نظر می رسد، این هدفون هم درست مانند نسل قبل خود می تواند با یاری فناوری شارژ سریع Wrap Charge وان پلاس، در مدت زمان تنها 10 دقیقه شارژ گردد. این قابلیت ها قطعا به قیمت این هدفون اضافه می نماید اما انتظار نداریم بیشتر از 150 دلار برای آن در نظر گرفته گردد. برای معین شدن قیمت قطعی این محصول به نظر می رسد که باید تا زمان رونمایی از آن در 5 روز آینده منتظر بمانیم. اما اگر شایعه ها درست باشند و این هدفون واقعا کمتر از 150 دلار قیمت گذاری گردد، قطعا زنگ خطر برای هدفون هایی نظیر گلکسی بادز 2 که قرار است یک ماه دیگر رونمایی گردد به صدا در خواهد آمد.

منبع: PhoneArena

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10587

به "وان پلاس بادز پرو حذف نویز تطبیق پذیر و طراحی مشابه ایرپادز پرو خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس بادز پرو حذف نویز تطبیق پذیر و طراحی مشابه ایرپادز پرو خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید