پایبندی 100 درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش فراوری نفت

به گزارش جعبه مهر، در آستانه نشست چهارم ژانویه اوپک پلاس، منابع مطلع از پایبندی بیش از 100 درصدی فراوریکنندگان این گروه به توافق کاهش فراوری در نوامبر خبر دادند.

پایبندی 100 درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش فراوری نفت

به گزارش خبرنگاران، یکی از منابع مطلع به رویترز گفت: نرخ پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش فراوری در نوامبر به 104 درصد و متحدانشان شامل روسیه به 95 درصد رسید و مجموع پایبندی گروه اوپک پلاس 101 درصد بود.

روسیه هفته گذشته اظهار داشت از افزایش فراوری گروه اوپک پلاس به میزان 500 هزار بشکه در روز دیگر در فوریه حمایت می نماید. این موضع در حالی مطرح شد که بعضی از اعضای این گروه با توجه به موج اخیر شیوع ویروس کرونا نگرانند اقدام مذکور زودهنگام باشد و به اشباع عرضه در بازار منتهی گردد.

یک منبع مطلع دیگر در اوپک پلاس گفت: تصور نمی کنم پیش بینی تقاضا برای نفت در سه ماهه اول سال 2021 بهتر از پیش بینیهای اوایل دسامبر باشد به خصوص که بسیاری از کشورها در اروپا تا سرانجام ژانویه در قرنطینه می مانند.

چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه محدودیتهای رفت و آمد را برای مقابله با موج جدید شیوع بیماری اعمال نموده اند.

اوپک پلاس در اوایل دسامبر با تسهیل محدودیت عرضه خود از 7.7 میلیون بشکه در روز به 7.2 میلیون بشکه در ژانویه موافقت کرد در حالی که ابتدا قرار بود فراوریش را از ژانویه حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

تحت توافق دسامبر، افزایش احتمالی فراوری در ماههای بعد از 500 هزار بشکه در روز فراتر نخواهد رفت.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از این منابع مطلع گفت: افزایش یا عدم افزایش فراوری در فوریه تاثیر چندانی در توازن بازار نخواهد داشت. مسئله مهم این است که فراوری در ژانویه دو میلیون بشکه در روز افزایش نخواهد یافت.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8797

به "پایبندی 100 درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایبندی 100 درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید