پرونده نیمه باز 9 ورزشکار دوپینگی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، 1230 نمونه گیری نتیجه حضور سرزده یا با برنامه افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در محل اردو یا مسابقه ورزشکاران رشته های مختلف طی سال 2019 میلادی بود.

پرونده نیمه باز 9 ورزشکار دوپینگی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ

از مجموع این نمونه که همگی توسط آلمانی ها بررسی شدند، نتیجه 57 تست مثبت تشخیص داده شد که البته دو نفر از آنها به خاطر استفاده از یک داروی خاص و ارائه برگه معافیت درمانی، تبرئه شدند. به جز این دو نفر، نادو در خصوص 49 ورزشکار دوپینگی دیگر، مرحله اعلام رای و اجرای آن را گذارنده است. 6 ورزشکار دوپینگی سال گذشته میلادی اما هنوز حکم قطعی خود را از نادو نگرفته اند.

علاوه بر این، از میان 149 ورزشکاری که طی امسال میلادی از آنها تست دوپینگ گرفته شده است نیز نتیجه تست 3 نفر مثبت اعلام شده است. با احتساب این سه نفر، ورزش ایران 9 ورزشکار متخلف دارد که پرونده آنها در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچنان باز است چراکه رای قطعی در خصوص آنها هنوز صادر نشده است.

رضا سعیدی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه گفت: نشست های اولیه در خصوص این ورزشکاران برگزار شده و حکم اولیه آنها هم صادر شده است.

وی ادامه داد: البته طبق آنچه قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) هم به آن تاکید دارد، به این ورزشکاران مهلتی برای استیناف داده شده تا اگر از خود در برابر نتیجه اعلام شده دفاعی دارند یا اینکه احیانا ناخواسته مرتکب دوپینگ شده اند، آن را اعلام نمایند.

به گفته این مقام مسئول در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، پس از اتمام مهلت استیناف و در صورت عدم دریافت اعتراض، حکم نهایی در خصوص ورزشکاران دوپینگی اعلام می گردد. این مهلت دو هفته دیگر به سرانجام می رسد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6450

به "پرونده نیمه باز 9 ورزشکار دوپینگی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده نیمه باز 9 ورزشکار دوپینگی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید