پیروزی جو بایدن رسماً تایید شد

به گزارش جعبه مهر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات با کسب 302 رای الکترال از حد نصاب 270 رأی لازم برای ریاست جمهوری عبور کرد تا پیروز نهایی و قطعی انتخابات گردد.

پیروزی جو بایدن رسماً تایید شد

اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده آمریکا در رأی گیری روز 24 آذر (14 دسامبر) جو بایدن را بعنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا برگزیدند.

به گزارش یورونیوز، همانگونه که انتظار می رفت در خاتمه این مرحله از فرایند طولانی انتخابات آمریکا جو بایدن، نامزد حزب دموکرات با کسب 302 رای الکترال از حد نصاب 270 رأی لازم برای ریاست جمهوری عبور کرد تا پیروز نهایی و قطعی انتخابات گردد.

بر اساس نظام انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا، رأی دهندگان در واقع رأی خود را برای انتخاب اعضای کالج الکترال یا مجمع گزینندگان به صندوق می اندازند و آنها نیز به نوبه خود، هفته ها پس از برگزاری انتخابات، به طور رسمی به نامزدها رأی می دهند.

بر اساس روال انتخابات در آمریکا، رأی گیری مجمع گزینندگان تشریفاتی است. اما سال جاری به دلیل کوشش مداوم ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات و درخواست لغو نتایج آن با ادعای تقلب، رأی گیری اعضا این نهاد نیز مورد توجه قرار گرفته بود.

در آمریکا به ندرت پیش می آید که رأی کالج الکترال با نتیجه مرحله پیش از آن مغایرت داشته باشد. با این حال، این اتفاق در دوره قبلی انتخابات در سال 2016 افتاد و در حالی که آرا مردمی هیلاری کلینتون بیشتر بود، دونالد ترامپ در نتیجه انتخابات نهایی کالج گزینندگان، پیروز شد.

در شرایط جاری و با پیشینه ای که تا این زمان از مخالفت ترامپ با نتایج آرا مشاهده شده، بعید به نظر می رسد که او با وجود این فرایند قانونی، نتیجه نهایی اعلام شده کالج الکترال را بپذیرد.

اعضای منتخب ایالت های ورمونت، نیوهمپشایر، ایندیانا و تنسی در کالج از جمله نمایندگان نخستین ایالت هایی بودند که روز دوشنبه 14 دسامبر (24 آذر) گرد هم آمده و و به طور رسمی رأی خود را به صندوق انداختند. تعداد گزینندگان در هر ایالت تقریباً متناسب با اندازه جمعیت آن است. گزینندگان ایالت کالیفرنیا که بیشترین عضو را در کالج انتخاباتی دارد، قرار است در ساعت 5 عصر به وقت شرق آمریکا رأی بدهند.

وقتی فرایند رأی گیری کامل شد، نتایج به واشنگتن فرستاده می گردد تا به طور رسمی در جلسه مشترک کنگره در 6 ژانویه به ریاست مایک پنس، معاون رئیس جمهوری شمارش گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8652

به "پیروزی جو بایدن رسماً تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی جو بایدن رسماً تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید