چشم ها راز ها را برملا می نمایند ، نتیجه غیرمنتظره محققان از آنالیز مردمک چشم

به گزارش جعبه مهر، مطالعات دانشگاه کارادایف نشان می دهد که چگونه نشانه تجربیات آسیب زننده از چشم ها معلوم می شوند.

چشم ها راز ها را برملا می نمایند ، نتیجه غیرمنتظره محققان از آنالیز مردمک چشم

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، تحقیقات جدید دانشگاهیان ولزی نشان می دهد که مردمک چشم بیماران اختلال پس از سانحه می تواند تجربیات آسیب زای گذشته فرد را نشان بدهد. اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که فردی در گذشته آسیبی مانند تصادف، استرس شدید یا سوءاستفاده را تجربه نموده باشد. این تجربیات را می توان با حساسیت های بیشتر، درگیری با حوادث روزمره یا تمرین های آرامشی از یاد برد، اما مردمک چشم ها آن ها را آشکار می نمایند.

این تحقیق که در دانشگاه کارادایف ولز اجرا شده، به دنبال وقایع غم انگیز در چشم بیمارانی است که از بیماری اختلال پس از سانحه رنج می برند. محققان حرکت مردمک چشم این بیماران را هنگام مشاهده تصویر های تهدیدآمیز مانند حیوانات وحشی یا سلاح ها و هنگام نمایش تصویر های دلپذیر یا خنثی اندازه گیری کردند.

نتیجه آزمایش نشان داد که پاسخ افرادی که بیماری اختلال پس از سانحه داشتند با پاسخ افرادی که تنها تجربیات تلخی گذرانده بودند متفاوت است.

افرادی که این اختلال را داشتند، در ابتدا نمی توانستند انقباض مردمک چشم را با تغییر نور هماهنگ نمایند و مردمک چشم آن ها در پاسخ به محرک های احساسی نسبت به سایر شرکت نمایندگان عظیم تر شدند. نتیجه غیرمنتظره دیگر این بود که مردمک چشم بیماران مبتلا به این اختلال به هر دو محرک های تهدیدآمیز و مثبت پاسخ های اغراق آمیز نشان می داد.

محققان معتقدند که پاسخ اغراق آمیز به مردمک به هرگونه محرک می تواند در درمان بیماران موثر باشد. آن ها بیان می نمایند که در فرایند درمانی این بیماران می توان تصاویر مثبت را با تصاویر منفی و ناراحت نماینده جایگزین کرد که این موضوع درمان را آسان تر و قابل قبول تر می نماید. این ایده قبل از آزمایش های بالینی نیازمند آزمایش های تجربی است. این یافته باعث می گردد تا درک کنیم که مبتلایان به این اختلال ناخودآگاه به هر محرک احساسی شدیدا پاسخ می دهند و این موضوع چه مسئولیت سنگینی برایشان در زندگی روزمره به همراه دارد.

دکتر مک کینون از دانشگاه آکسفورد که در این تحقیق همکاری دارد اعلام کرد: این مسئله مهم است که بدانیم محرک ها همواره مبتنی بر ترس نیستند و نیازمند ارزیابی آگاهانه هستند. اگر فرد مبتلا به این اختلال با هرنوع تحریک عاطفی مثبتی روبرو گردد بلافاصله سیستم دفاعی وی فعال خواهد شد. پزشکان باید تاثیرات این محرک های مثبت را نیز درک نمایند تا بتوانند به بیماران برای برطرف چالش هایی که با آن ها روبرو هستند، یاری نمایند.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6859

به "چشم ها راز ها را برملا می نمایند ، نتیجه غیرمنتظره محققان از آنالیز مردمک چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم ها راز ها را برملا می نمایند ، نتیجه غیرمنتظره محققان از آنالیز مردمک چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید